ראש עיר במקסיקו נרצח ימים אחרי שנכנס לתפקיד
ראש עיר במקסיקו נרצח פחות משבוע מאז שנכנס לתפקיד בעיר מוכת אלימות של כנופיות סמים בדרום-מערב המדינה.
אלחנדרו ארקוס הספיק לכהן בתפקיד
ראש עיריית צ'ילפאנסינגו שבמדינת גררו במשך שישה ימים בלבד, לפני שגופתו נמצאה
ביום ראשון.
הרשויות לא מסרו פרטים על החקירה
או על החשודים האפשריים ברצח ראש העיר, שבה חיים כ-280 אלף תושבים. אך מדינת המחוז
גררו היא אחת ממוקדי האלימות הקשים ביותר במקסיקו, שבה עשרות פוליטיקאים נרצחו על
ידי קרטלי הסמים.
מושלת המחוז, אוולין סלגאדו, אמרה
שהעיר שרויה באבל על הרצח "הממלא אותנו בזעם".
ארקוס, שגופתו תועדה בתמונות
שפורסמו ברשתות החברתיות, נרצח שלושה ימים בלבד אחרי שמזכיר הממשלה החדש של העיר,
פרנסיסקו טפיה, נורה למוות.
בימים הספורים שלו בתפקיד, ארקוס
פיקח על מאמצי הסיוע לתושבים בעקבות נזקי שיטפונות כבדים שהביא עמו הוריקן ג'ון
בחודש שעבר. שעות לפני מותו, בחשבון הפייסבוק שלו פורסמו תמונות שלו ממפגשים עם
עובדי סיוע ותושבים.
הסנאטור אלחנדרו מורנו אמר שארקוס וטפיה היו "נבחרי ציבור צעירים וישרים שחיפשו קידמה עבור הקהילה שלהם". הוא קרא לרשויות הפדרליות לקחת אחריות על החקירה לאור "חוסר המשילות" במדינת גררו,
שמיקומה לחופי האוקיינוס השקט הופך אותה לאחד מנתיבי הברחות הסמים המרכזיים.
לפחות שישה מועמדים לתפקידים ציבוריים נרצחו בגררו לקראת
הבחירות שהתקיימו ברחבי מקסיקו ב-2 ביוני, והאלימות המשתוללת של קרטלי הסמים היא
בין האתגרים המרכזיים של הנשיאה החדשה, קלאודיה שיינבאום, שנכנסה בתחילת החודש
לתפקידה.
יותר מ-450 אלף בני אדם נרצחו ועשרות אלפים נעלמו ברחבי מקסיקו מאז שהממשלה פרסה את הצבא כדי להילחם בסחר בסמים ב-2006.

תגובות
הוסף רשומת תגובה