בסיאול מעריכים: חיילים צפון קוריאנים נלחמים באוקראינה
קוריאה הדרומית מעריכה שחיילים צפון קוריאנים נלחמים לצד צבא רוסיה באוקראינה, וחלקם אף כבר נהרגו בקרבות.
לפי דיווחים אוקראיניים, שישה קציני צבא צפון קוריאנים נהרגו בהתקפת טילים אוקראינית על שטח כיבוש רוסי באזור דונייצק במזרח המדינה ב-3 באוקטובר.
שר ההגנה הדרום קוריאני, קים יונג-היון, אמר למחוקקים ביום שלישי שהדיווחים נכונים "בסבירות גבוהה". "אנחנו מעריכים שההיתכנות לנפגעים בקרב קצינים וחיילים צפון קוריאנים באוקראינה היא בסבירות גבוהה, בהתחשב בנסיבות שונות", אמר.
הוא הוסיף שקוריאה הצפונית צפויה לשלוח חיילים נוספים כדי לתמוך במאמץ המלחמתי של רוסיה, על בסיס הסכמים שחתמו שתי המדינות בשנים האחרונות.
הן אוקראינה והן רוסיה גייסו לוחמים זרים לשורותיהן מאז תחילת המלחמה ביניהן בפברואר 2022, כשכוחות רוסיים פתחו בפלישה כוללת. חלקם, לפי תחקירים שונים, פותו להתגייס לשורות הצבא הרוסי מבלי שידעו שהם עומדים להישלח לקווי החזית, עם מעט מאוד הכשרה וציוד.
קוריאה הדרומית, אוקראינה ומדינות המערב טוענות שהצבא הרוסי מסתמך על פגזים וטילים צפון קוריאניים במלחמתו באוקראינה, אף שפיונגיאנג ומוסקבה מכחישות זאת.
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ערך ביקור נדיר בפיונגיאנג ביוני, שם חתם על הסכם הגנה עם המנהיג קים ג'ונג און. הם הידקו את הקשרים ביניהם בשנים האחרונות בניסיון לפרוץ את לחץ הסנקציות המערבי על משטריהם.
תגובות
הוסף רשומת תגובה