הצי הניו זילנדי איבד ספינה ראשונה מאז מלחה"ע ה-2

הצי הניו זילנדי איבד את הספינה הראשונה שלו מאז מלחמת העולם השנייה, שטבעה ביום ראשון לחופי סמואה.

טביעתה של ספינת המחקר התת-ימית "מאנאוואנווי", שסקרה שונית אלמוגים במרחק של כמייל ימי אחד מחופיו הדרומיים של האי אופולו, חלק מאיי סמואה, מאיימת ליצור אסון סביבתי באזור הפופולרי בקרב תיירים ודייגים.

לפי הצי הניו זילנדי, הספינה החלה לנטות על צדה ביום ראשון בבוקר. לאחר מכן נצפה ממנה עשן, ועד השעה 9:00 היא כבר החלה לשקוע מתחת לפני המים. כל 75 הנוסעים ואנשי הצוות של הסיפון חולצו בשלום.

רגעי טביעתה של הספינה "מאנאוואנווי"

הרשויות בניו זילנד חוקרות מה הוביל לטביעתה של הספינה, בעוד שפעילי סביבה ועסקים מקומיים חוששים מההשלכות הסביבתיות.

"יש לנו אוכלוסייה גדולה של צבי ים ששוחים סביב הלגונה שלנו, ואנשים נהנים מזה. אני מקווה שלא יקרה להם כלום", אמר מנהל מועדון חוף מקומי בשם בריאן רוז.

שרת ההגנה של ניו זילנד, ג'ודית' קולינס, אמרה שבראש סדר העדיפויות של הרשויות נמצא הצורך להעריך את העומק שאליו שקעה הספינה והחשש מפני דליפת דלק.

לדבריה, צוללנים נשלחו לשם ביום ראשון בלילה. "הם יבחנו מה הם יכולים לעשות, אבל זו הולכת להיות עבודה די גדולה", הוסיפה.

ראש ממשלת סמואה, טואלה טוואגה יוספו פוניפאסיו, מסר בהצהרה לעיתונות כי קיימת סבירות גבוהה לדליפת נפט. הוא הוסיף שהספינה שקעה באוקיינוס, ולא ניתן לחלצה.

תגובות

רשומות פופולריות