סגנו של נסראללה: עוד ישראלים יצטרכו לעזוב את בתיהם

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, איים ביום שלישי להרחיב את ירי הרקטות אל ישראל, שיוביל לעקירתם של תושבים נוספים. 

קאסם, מנהיגו בפועל של ארגון הטרור השיעי מאז חיסולו של חסן נסראללה, בשבוע שעבר, נשא נאום לרגל שנה להצטרפות חיזבאללה למערכה נגד ישראל, יום לאחר מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. 

נעים קאסם בנאומו

למרות המכות הכבדות שספג חיזבאללה מצה"ל, בראשן חיסול הצמרת הצבאית שלו בתוך ימים, קאסם התעקש שיכולות הארגון הנתמך בידי איראן לא נפגעו. 

הוא הוסיף שחיזבאללה כבר החליף את כל הצמרת הצבאית שלו, וציין שהליך בחירת מחליפו של נסראללה יתקיים לפי המנגנון הקבוע. ואולם, קאסם הודה שהבחירות יתקיימו "בנסיבות קשות בשל המלחמה". 

סגן מזכ"ל חיזבאללה טען גם שכוחות צה"ל לא הצליחו להתקדם מאז שפתחו בתמרון הקרקעי בלבנון בשבוע שעבר. זאת בזמן שצה"ל הודיע על כניסתה של אוגדה רביעית ללחימה, שבשלב זה עוד ממוקדת באזורים הסמוכים לגבול. 

הוא הביע נכונות למשא ומתן שמוביל יו"ר הפרלמנט ובעל בריתו של חיזבאללה, נביה ברי, ולא חזר באופן מפורש על התנאים שהציב נסראללה מתחילת המלחמה - השקט ישוב לצפון כשהמלחמה בעזה תסתיים. 

במקביל, הארגון הצליח להוציא מטחים משמעותיים לעבר אזור חיפה והצפון ביום רביעי, שכללו כמאה רקטות. חלקן יורטו, אחרות נפלו בשטחים פתוחים. רסיסים גרמו לנזקים בבית ספר באזור הקריות. 

תגובות

רשומות פופולריות