דיווח: ישראל צפויה לפגוע באתרים צבאיים באיראן, ולא במתקני גרעין
ישראל לא צפויה לתקוף את אתרי הגרעין באיראן בתגובה למתקפת הטילים שלה ביום שלישי שעבר, אלא להתמקד ביעדים צבאיים וייתכן שגם באתרי מודיעין והנהגה - כך אמרו גורמים רשמיים לניו יורק טיימס.
לפי הדיווח, שעסק בשאלה אם ישראל מתכננת - ומסוגלת - לפגוע במתקני הגרעין האיראניים, עליית המדרגה הזו נשמרת לשלב מאוחר יותר לאור איומיה של טהראן למתקפת נגד נרחבת משלה.
בניו יורק טיימס ציינו שגורמים רשמיים
בישראל, מכהנים ולשעברים, הודו שיש ספקות לגבי היכולת להסב נזק משמעותי למתקני הגרעין
של איראן. למרות זאת, בכירים בפנטגון תהו בשיחות סגורות בימים האחרונים אם ישראל
מתכננת לעשות זאת בכל זאת, וללא מעורבות ישירה אמריקנית, מתוך אמונה שייתכן שזאת
הזדמנות שלא תחזור על עצמה.
פוליטיקאים רבים התבטאו בעד תקיפת
מתקני הגרעין של איראן, שאיבדה מכוח ההרתעה שלה לאור המכות שספגו חמאס וחיזבאללה
בשנה האחרונה.
עם זאת, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הביע התנגדות פומבית לתקיפתם או לפגיעה בתשתיות הנפט של איראן, וציין שעל התגובה של ישראל להיות "פרופורציונלית" לזו של איראן. טהראן שיגרה יותר מ-180 טילים לעבר שטח המדינה, וכמה מהם הצליחו לפגוע בבסיסים של חיל האוויר אך מבלי לגרום לנזק משמעותי, לפי צה"ל.
אופי התגובה הישראלית יהיה במוקד
השיחות בין שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ושר הביטחון יואב גלנט, שאמורים להיפגש
בוושינגטון ביום רביעי.
למרות ההתנגדות בממשל ביידן, שחושש
מהסלמה בסכסוך האזורי במזרח התיכון פחות מחודש לפני הבחירות לנשיאות, המועמד
הרפובליקני והנשיא לשעבר דונלד טראמפ הביע תמיכה בתקיפת מתקני הגרעין.
טראמפ, שנמנע מלתמוך בכך במהלך כהונתו שבה פרש מהסכם הגרעין, אמר שעל ישראל "קודם כל לתקוף את הגרעין ורק לאחר מכן לחשוב על השאר".
תגובות
הוסף רשומת תגובה