שר ההגנה של ארה"ב בביקור פתע בעיראק


שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין הגיע לביקור פתע בעיראק, לקראת יום השנה ה-20 לפלישה האמריקנית למדינה. הוא הגורם הבכיר ביותר בממשל הנוכחי שמגיע לעיראק, שבה מוצבים עוד כ-2,500 חיילים אמריקנים. אוסטין היה המפקד האחרון של הכוחות האמריקניים במדינה, שנסוגו ב-2011 לפני ששבו אליה כעבור שלוש שנים כדי להיאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). 

הביקור של אוסטין נועד להפגין את מחויבותה של ארצות הברית לעיראק, שעדיין נאבקת בשרידי דאעש. הארגון הסוני הקיצוני, שהתפצל מאל-קאעדה, צמח בכאוס שנוצר בעיראק לאחר הפלישה האמריקנית שהפילה את משטרו של סדאם חוסיין. דאעש  כבש ב-2014 כשליש משטחיהן של עיראק ושל סוריה השכנה, עד שקואליציה בינלאומית בהובלת ארצות הברית הצליחה להדוף אותו ממעוזיו ולהמיט עליו מכה קשה. עם זאת, הוא ממשיך להיות פעיל ולבצע פיגועים בשתי המדינות. 


תגובות

רשומות פופולריות