סין מזהירה את ארה"ב: שנו את הגישה כלפינו - או שיפרוץ עימות
סין מזהירה כי אם ארצות הברית לא תשנה את המדיניות "השגויה" שלה כלפיה – ייתכן עימות בין שתי מעצמות העל. הדברים נאמרו על ידי שר החוץ שלה, שין גאנג, במהלך מסיבת עיתונאים שכינס בבייג'ינג בשולי כינוס שנתי של הפרלמנט. הוא שב על קריאתה של בייג'ינג לקיום דיאלוג ולסיום המלחמה באוקראינה, אך האשים את וושינגטון בניסיון לדכא ולהצר את התפתחותה של סין – במקום לנהל תחרות הוגנת ומסודרת.
"התפיסה והעמדות של ארצות הברית בנוגע לסין הן מעוותות ביותר", אמר שין. "היא רואה בסין כיריבה המרכזית שלה וכאתגר הגיאופוליטי המשמעותי ביותר שניצב בפניה. זה משול לכך שהכפתור הראשון בחולצה יכופתר לא נכון".
היחסים בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם חוו התדרדרות משמעותית בשנים האחרונות, סביב שורת מחלוקות ומשברים, בהם תקרית בלון הריגול הסיני בשמי ארצות הברית והתמיכה האמריקנית בטייוואן. לכך נוספו בימים האחרונים דיווחים שלפיהם מתחזקת הערכת שירותי המודיעין של ארצות הברית שלפיהן נגיף הקורונה זלג ממעבדה בווהאן, ולא התפשט באופן טבעי בשוק בעיר. בייג'ינג דוחה זאת על הסף.
תגובות
הוסף רשומת תגובה