אסון במקדוניה הצפונית: 59 הרוגים וכמאה פצועים בשריפה במועדון לילה
לפחות 59 בני אדם נספו בשריפה שפרצה הלילה במועדון במקדוניה הצפונית - כך הודיע משרד הפנים במדינה. יותר ממאה אנשים נוספים נפצעו בדליקה שפרצה במועדון בעיירה קוצ'אני, והתפשטה במהירות אל תקרת וגג המועדון.
שר הפנים פאנס טוסקובסקי אמר שהשריפה פרצה בעקבות שימוש ב"אמצעים פירוטכניים" במהלך ההופעה. לדבריו, הוצאו צווי מעצר לארבעה אנשים. סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה שהמשטרה עצרה את בעלי המועדון בעקבות השריפה, שפרצה בסביבות השעה 3:00.
בתיעוד מהמקום נראיתה להקה על הבמה בזמן ההופעה, ולצדה שתי אבוקות ששלחו ניצוצות לבנים לאוויר. הניצוצות הציתו את התקרה מעל הלהקה, שהתרחקה מהבמה בעת שהסרטון נקטע.
בשידורי הטלוויזיה המקומיים נראו שירותי הכיבוי מכבים את הכניסה השרופה ומעלת העשן של מועדון "Pulse". לפי ערוץ השידור הציבורי במדינה הבלקנית, 27 מהפצועים מאושפזים בבית החולים העירוני בסקופיה הבירה עם כוויות קשות, ועוד 23 מטופלים במרכז הקליני. בין הפצועים היו קטינים.
ראש הממשלה חרסטיאן מיקוסקי ביכה על האסון הכבד.
"זהו יום קשה ועצוב מאוד עבור מקדוניה! האובדן של כל כך הרבה חיים צעירים הוא בלתי הפיך, הכאב של המשפחות, היקרים והחברים הוא בלתי נתפס", כתב בפייסבוק. "אני קורא לכל המוסדות המוסמכים - שירותי בריאות, רשויות רלוונטיות - לנקוט צעדים דחופים כדי לסייע לפצועים ולתמוך במשפחות הקורבנות".
"כולם ניסו להציל את עצמם"
חברים ובני משפחה התפצלו בעת המנוסה הבהולה אל היציאות מהמועדון.
"כולם ניסו להציל את עצמם", סיפרה מריה טאסבה, בת 22, לטלוויזיה המקומית. היא סיפרה כשהיא נפלה על הקרקע ואנשים דרכו עליה בעת המנוסה, והותירו אותה עם פציעה בלחי. בצל המהומה, היא איבדה קשר עם אחותה שעדיין נעדרת.
"אנחנו לא יכולים למצוא אותה באף בית חולים", אמרה.
תגובות
הוסף רשומת תגובה