טראמפ אמר שמקסיקו הסכימה לעצור את ההגירה, הנשיאה טוענת: אין שינוי

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ ונשיאת מקסיקו קלאודיה שיינבאום שוחחו בטלפון על סוגיית ההגירה, וכל אחד מהם סיפק תיאור שונה לתוכנה של השיחה שהתקיימה יומיים אחרי איומיו של טראמפ להטיל מכסים על יבוא ממקסיקו אם זו לא תעצור את ההגירה הלא חוקית משטחה. 

לטענת הנשיא הרפובליקני הנבחר, עמיתתו ממקסיקו "הסכימה לעצור את ההגירה דרך מקסיקו". אף שלא ברור מה עלה בגורל איומיו למסות את כל היבוא מהשכנה שמדרום, טראמפ כתב ברשת החברתית שלו ש"אנחנו סוגרים למעשה את הגבול הדרומי שלנו". הוא הוסיף שהשיחה הייתה "מועילה מאוד". 

שיינבאום, מצדה, אמרה שהיא הבהירה לטראמפ שמקסיקו כבר עכשיו "מטפלת" בשיירות של מהגרים המנסים להגיע צפונה לגבול עם ארה"ב. היא תיארה את השיחה ביניהם כ"מצוינת". "אנחנו חוזרים על עמדתה של מקסיקו שהיא נגד סגירת גבולות אלא בעד בניית גשרים בין ממשלות ועמים", כתבה הנשיאה של מקסיקו ברשתות החברתיות. 

עבור טראמפ, איומיו להטיל מכסים ככל הנראה השתלמו, גם אם לא יממש אותם בפועל כפי שאיים ביום שלישי. הוא אמר אז שביומו הראשון בתפקיד הוא ימסה ב-25% את כל המוצרים המיובאים מקנדה ומקסיקו, שתי שותפות הסחר המרכזיות של ארה"ב השותפות יחד עמה בהסכם שחר חופשי. בנוסף לכך, הוא איים שיטיל מכסים בגובה 10% נוספים על סין, שלטענתו לא עוצרת את היצוא של חומרים המשמשים ליצור הסם ההרסני פנטניל.

תגובות

רשומות פופולריות