שר החוץ הלבנוני: מקווים להכרזה על הפסקת אש עוד היום

שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו חביב, אמר ביום שלישי שהוא מקווה שהסכם הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה יוסכם סופית עד הלילה. 

לדבריו, במסגרת ההסכם, הצבא הלבנוני יהיה ערוך לפרוס לפחות 5,000 חיילים בדרום המדינה במקביל לנסיגת כוחות צה"ל. הוא הוסיף שארצות הברית תוכל להשתתף בשיקום התשתיות שנחרבו בתקיפות של ישראל באזור במהלך המלחמה, שנמשכת כבר יותר משנה. 

בישראל, הקבינט צפוי לאשר בהמשך היום את ההסכם. דובר מטעם הממשלה לתקשורת הזרה הדגיש כי ישראל תמשיך לשמור לעצמה את חופש הפעולה למנוע הפרות של הפסקת האש. הוא אמר שההסכם יאפשר את שובם של תושבי הצפון המפונים אל בתיהם. 

עשן מיתמר מהדאחיה בביירות אחרי תקיפות של חיל האוויר, היום

בשטח, הלחימה נמשכה במלוא עוזה. חיל האוויר תקף יעדי חיזבאללה רבים בדאחיה של ביירות ובמרכז הבירה הלבנונית, כמו גם בערים צור וצידון. צה"ל אף חשף שכוחות מיוחדים הגיעו עד לנהר הליטאני - הגבול הצפוני של דרום לבנון שאליו שואפת ישראל להרחיק את חיזבאללה. 

במקביל, חיזבאללה המשיך לשגר רקטות לעבור ערים וישובים בגליל, אם כי בקצב נמוך יותר בהשוואה לאתמול, שהיה היום האינטנסיבי ביותר מתחילת המלחמה. 

תגובות

רשומות פופולריות