דרום קוריאה: השמין 20 ק"ג כדי לחמוק מהצבא - ונידון למאסר

גבר דרום קוריאני נידון למאסר על תנאי אחרי שהשמין במכוון יותר מ-20 ק"ג כדי לחמוק משירות צבאי - כך קבע ביום שלישי בית משפט בסיאול. 

בית המשפט גזר עליו שנת מאסר אחת על תנאי למשך שנתיים בשל הפרת חוק השירות הצבאי במדינה. בנוסף לכך, מכר של אותו אדם נידון לשנת מאסר על תנאי על סיוע לפשע. כלי תקשורת מקומיים דיווחו שהם חברים, שניהם בני 26.

לפי החוק, כל הגברים הכשירים חייבים להתגייס לתקופה של בין 18 עד 21 חודשים, אך אלו הסובלים מבעיות רפואיות יכולים במקום זאת לשרת במקומות לא צבאיים, כמו מרכזי רווחה ומרכזי שירות קהילתיים. אם הבעיות שלהם חמורות, הם פטורים מחובותיהם הצבאיות.

אימון של צבא קוריאה הדרומית
ב-2017, בדיקה שערך הגבר הראתה שהוא מתאים לשירות. גובהו היה 1.69 מטר, ומשקלו 83. עם זאת, לפי בית המשפט, חברו יעץ לו שהוא יוכל לשרת את הקהילה אם הוא יסבול ממשקל עודף, ובעקבות זאת הוא הכפיל את כמות המזון היומית שהוא צורך והתמקד באוכל עתיר קלוריות. בנוסף לכך, הוא התפטר ממשרתו החלקית כשליח.

על פי בית המשפט, בשלוש בדיקות גופניות שעבר אותו גבר מ-2022 ועד 2023, הוא שקל 102 עד 105 ק"ג, משקל שהוביל להתאמתו לשירות חברתי ולא צבאי. לפני אותו בדיקות, הוא גם שתה כמויות גדולות של מים. 

בית המשפט לא פירט מתי בוצעה העבירה ואם אותו גבר החל בשירותו הצבאי לפני שעמד לדין, אך ציין שהוא הבטיח למלא את חובתו. הוא וחברו לא ערערו על גזר הדין שניתן ב-13 בנובמבר. 

קוריאה הדרומית שומרת על גיוס חובה לאור איומיה של שכנתה מצפון, ולכן פטור משירות צבאי או התחמקות ממנו הם סוגיות רגישות במדינה, משום שהגיוס מכריח צערים להפסיק את לימודיהם או את הקריירות הצבאיות שלהן. 

לפי הצבא הדרום קוריאני, בכל שנה נרשמים 50 עד 60 מקרים של התחמקות מגיוס. השיטות המקובלות ביותר הן הורדה או עלייה חדה במשקל כמו גם הפסקת לקיחת תרופות לפני מבחנים גופניים.


תגובות

רשומות פופולריות