קוריאה הצפונית פוצצה כבישים המובילים לדרום

קוריאה הצפונית פוצצה ביום שלישי קטעים מכבישים המחברים בינה לבין הדרום, בהמשך להכרזתה שהיא תנתק את כלי דרכי הגישה אל שכנתה שבעבר נתפסו כסמל לשיתוף פעולה בין הקוריאות. 

הצבא הדרום קוריאני אמר שהוא ירה יריות אזהרה בעקבות פיצוץ מקטעי הכבישים, והגביר את המעקב אחר הצפון והעלה את הכוננות שלו. 

בשבוע שעבר, צבא הצפון הודיע על תכנית "היפרדות מוחלטת" מקוריאה הדרומית. הוא אמר שהוא עדכן את צבא ארצות הברית על התכנית כדי למנוע טעויות ותאונות. 

בשנה שעברה, מנהיג הצפון קים ג'ונג און הגדיר את הקוריאות "שתי מדינות עוינות", והמדינה נקטה צעדים לפירוק נתיבי היבשה הבין-קוריאניים. היא אף פיזרה מוקשים ופרסה כוחות לפריסת מחסומים נגד-טנקים וגדרות תיל באזור המפורז המפריד בין שתי המדינות מאז תום המלחמה ביניהן ב-1953.

המתיחות בין שתי השכנות, שעוד מצויות באופן טכני במצב של מלחמה, גברה עוד יותר ביום שישי, כשקוריאה הצפונית טענה שהדרום שלח כטב"מים אל שמי פיונגיאנג שלוש פעמים החודש ופיזר עלוני תעמולה. זאת, ככל הנראה, בתגובה לבלוני האשפה ששולחת פיונגיאנג לשטח הדרום בחודשים האחרונים.

קים יו ג'ונג, אחותו רבת ההשפעה של מנהיג הצפון, הזהירה מפני "אסון נורא" אם כטב"מים דרום קוריאניים יוטסו שוב מעל בירת הצפון.

סיאול לא אישרה ולא הכחישה את הטענות, אך הזהירה את שושלת קים מפני "סוף משטרו" אם הוא יפגע באזרחים דרום קוריאנים.

לקריאה נוספת בנושא

קוריאה הצפונית: הדרום שיגר כטב"מים עם עלוני תעמולה לבירה

בסיאול מעריכים: חיילים צפון קוריאנים נלחמים באוקראינה

תגובות

רשומות פופולריות