מתנגד משטר רוסי, שנלחם לצד קייב, נהרג באוקראינה
איש אופוזיציה רוסי, שנלחם עם הכוחות האוקראיניים, נהרג בשדה הקרב. מותו אל אילדר דאדין אושר על ידי קרובי משפחתו.
"בצער עמוק, אני חייב לעדכן
אתכם שאילדר דאדין – המכונה "גנדי" – נהרג אתמול בקרב במחוז חרקוב
בצפון-מזרח אוקראינה", כתב חברו וחבר הפרלמנט הרוסי לשעבר איליה פונומריוב, החי
בגלות. הוא הילל את דאדין כ"לוחם נחוש וחסר פחד" שהלך לחזית "כדי
להילחם בפוטיניזם".
לדבריו, דאדין, בן 42, נלחם לצד
הכוחות האוקראיניים במסגרת "גדוד סיביר". לאחר מכן הוא הצטרף אל
"ליגיון החירות של רוסיה", קבוצה המורכבת מאזרחים רוסים המתנגדים
לשלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין שקיבלה אחריות על כמה התקפות בתוך שטחה של רוסיה.
מותו קיבל אישור גם מהעיתונאית
הרוסייה קסניה לרינה וכמה כלי תקשורת רוסיים עצמאיים אחרים.
דאדין נידון ב-2015 לשנתיים וחצי
שנות מאסר ברוסיה על ארגון הפגנות נגד הקרמלין. הוא הוחזק בתנאים קשים במחנה כליאה,
וסיפר על עינויים והשפלה שעבר בידי הסוהרים במקום.
הוא היה האזרח הרוסי הראשון שהורשע
על בסיס חוק מ-2014 שנועד לדכא מחאות נגד פוטין, על כך שהחזיק שלט מחאה ברחוב. החוק
זכה במהרה לכינוי "חוק דאדין".
דאדין סיפר לאחרונה לכתבת של רשת BBC שהניסיון שלו עם קבוצת המורדים הרוסית לא היה מה שציפה לו. הוא
סיפר כי חלק מהמשימות שלהם היו "חסרות טעם" מבחינה צבאית, אך סירב לעזוב
את החזית ואמר שהמצפון שלו לא מאפשר לו "לשבת בחוץ".
"ניסיתי לעצור את רוסיה - אבל האם עשיתי את זה? לא", הוא נזף בעצמו באחת השיחות האחרונות. "ואלפי אנשים נהרגו כי לא עשיתי מספיק".
אלה ששלחו אותו להילחם, לא הסכימו עם דבריו. "אילדר היה חזק, אמיץ, ערכי וישר", כתבה המועצה האזרחית, גוף שאחראי על גיוס אזרחים רוסים למלחמה נגד צבאו של פוטין. "ככה אנחנו צריכים לזכור אותו".

תגובות
הוסף רשומת תגובה