דרום קוריאה חשפה טיל שיכול לחדור את הבונקרים של קים ג'ונג און

קוריאה הדרומית חשפה ביום שלישי את הטיל הבליסטי העוצמתי ביותר שלה וכלי נשק אחרים במהלך טקס ענק לרגל יום הכוחות המזוינים,  תוך העברת מסרי אזהרה לשכנתה מצפון לבל תחשוב על שימוש בנשק גרעיני.

"אם קוריאה הצפונית תנסה להשתמש בנשק גרעיני, היא תעמוד מול התגובה הנחרצת והמוחצת של הצבא שלנו ושל הברית עם ארצות הברית", אמר הנשיא יון סוק יאול לאלפי חיילים שהתאספו בשדה תעופה צבאי ליד סיאול. "היום הזה יהיה סופו של המשטר הצפון קוריאני".

"המשטר הצפון קוריאני חייב לנטוש את האשליה שנשק גרעיני יגן עליהם", אמר יון.

במהלך הטקס, הציג הצבא הדרום קוריאני כ-340 מערכות נשק ופריטים צבאיים אחרים, בהם הטיל הבליסטי Hyunmoo-5, הטיל החזק ביותר הנמצא בארסנל שלו.

מומחים סבורים שהטיל מסוג לשאת של ראש נפץ קונבנציונלי במשקל שמונה טונות, המסוגל לחדור לעומק האדמה ולהרוס בונקרים תת-קרקעיים בצפון. זו הייתה הפעם הראשונה שבה סיאול חשפה את הטיל הזה.

במקביל, ארצות הברית הטיסה מפציץ ארוך טווח מדגם B-1B, כמפגן תמיכה בבעלת בריתה, כשגם חיל האוויר של הדרום הטיס כמה ממטוסי הקרב המתקדמים ביותר שלו.




משטרו של קים ג'ונג און החריף את הרטוריקה שלו בשנים האחרונות, ואיים להשתמש בנשק גרעיני במכת מנע בסכסוכים פוטנציאליים עם קוריאה הדרומית וארצות הברית.

בחודש שעבר, החששות מתוכנית הגרעין הצפון קוריאנית גברו עוד יותר לאחר שהיא חשפה תמונות של מתקן סודי להעשרת אורניום. זו הייתה החשיפה הראשונה שלה של מתקן להעשרת אורניום מאז שהיא הציגה בפני חוקרים אמריקנים ב-2010 מתקן כזה במתחם הגרעיני הראשי שלה ביונגביון.

סיאול מעריכה שפיונגיאנג צפויה לבצע כמה פרובוקציות לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחודש הבא, כדי להגביר את כוח המינוף שלה בכל משא ומתן עתידי. מומחים אומרים שקים סבור שארסנל גרעיני גדול יותר יגדיל את כוח המיקוח שלה מול וושינגטון לטובת הסרת הסנקציות עליה.

תגובות

רשומות פופולריות