צה"ל פתח בפעולה קרקעית בלבנון
צה"ל פתח הלילה בפעולה קרקעית בלבנון המכוונת נגד תשתיות חיזבאללה בגבול, בשלב חדש במלחמה נגד ארגון הטרור השיעי שספג מכות קשות בשבועות האחרונים.
בצבא הגדירו זאת כפעולה מתוכננת וממוקדת שנועדה לאפשר את חזרתם של תושבי הצפון בבטחה לבתיהם, שמהם פונו לפני שנה, כשחיזבאללה הצטרף לעימות לצד חמאס.
דובר צה״ל בערבית אמר הבוקר שמתנהלת לחימה עצימה בדרום לבנון, והאשים את חיזבאללה בניצול הסביבה האזרחית ובשימוש בתושבים כמגן אנושי להתארגנות לטובת התקפות.
הוא פנה לתושבים ואמר ש"למען ביטחונכם האישי", הם מתבקשים להימנע מתנועה בכלי רכב מכיוון צפון לדרום נהר הליטאני אזהרה זו בתוקף עד להודעה חדשה. בהמשך, התבקשו תושביהם של כ-30 כפרים בדרום לבנון להתפנות מבתיהם ולנוע צפונה, עד להודעה חדשה.
בתוך כך, גורם ביטחוני ישראלי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בשלב זה המבצע מוגבל מאוד בהיקפו, ולא נרשמו עימותים עם כוחות חיזבאללה. גורם בחיזבאללה אישר את הדברים ואמר שלא נרשמה עד כה היתקלות בין הצדדים.
שעות אחרי תחילת המתקפה הקרקעית, שוגר מטח משמעותי מלבנון לאזור המרכז, הראשון מאז פרוץ המלחמה. אזעקות הופעלו בתל אביב ובאזורים אחרים בגוש דן ובשרון, ושלושה אנשים נפצעו באורח קל ובינוני משברי יירוטים.
חיזבאללה טען שהוא כיוון לעבר מטה המוסד ובסיס גלילות, תוך שימוש ראשון בטילי "פאדי-4".
אזעקות נשמעו באזור צפת ובמוקדים אחרים בגליל ובצפון הארץ משעות הבוקר.
תגובות
הוסף רשומת תגובה