עוקבים מקרוב גם אחרי בעלי ברית: מסמכי הפנטגון מעמידים את ארה"ב במבוכה
הרשויות בארצות הברית מנסות להתחקות אחר מקור ההדלפה של מסמכי הפנטגון, ולפי חלק מההערכות ייתכן שהיה זה אזרח אמריקני. הדלפת המסמכים, העוסקים בין השאר בהערכות המלחמה באוקראינה, במוסד ובסין, היא אחת המשמעותיות ביותר מאז שכ-700 אלף קבצים, סרטונים ושדרים דיפלומטיים הופיעו באתר וויקיליקס ב-2013.
הקבצים הופיעו לראשונה בפלטפורמות כמו Discord ו-4Chan לפני כחודש, אך נחשפו
לראשונה על ידי ניו יורק טיימס במהלך סוף השבוע ומאז הכו גלים בעולם, במיוחד בקרב
בעלות בריתה של ארצות הברית. המסמכים חשפו עד כמה נרחב הריגול של וושינגטון גם
אחרי שותפיה בישראל, בקוריאה הדרומית ובמדינות אחרות. אף שייתכן שבחלקם נשתל מידע
כוזב כדי להטעות את החוקרים ולסכסך בין בעלות בריתה של ארצות הברית, המסמכים עצמם
נתפסים כאותנטיים.
גורמים אמריקניים אמרו כי החקירה נמצאת בשלביה הראשונים וכי הם לא שוללים את האפשרות שגורמים פרו-רוסיים עומדים מאחורי ההדלפה, שהגיעה בזמן רגיש במלחמה באוקראינה. חלק מהמסמכים סווגו כ"סודיים" ו"סודיים ביותר", אולם מסיבה לא ידועה, אחד המסמכים שסומן כבלתי-מסווג כלל מידע סודי ביותר. חלק מהמסמכים סווגו בתור "NOFORN", כלומר שאסור לאזרחים זרים להיחשף אליהם.
הפנטגון אמר ביום ראשון כי הוא בוחן את אמינותם של המסמכים "שנראה שמכילים מידע רגיש וחומרים מסווגים ביותר". במקביל, משרד המשפטים פתח בחקירה פלילית.
תגובות
הוסף רשומת תגובה