תכניות סודיות של ארה"ב ושל נאט"ו לתמיכה באוקראינה דלפו לרשת
מסמכים מתוכניות מסווגות המפרטות את מוכנות הלחימה וההכנות של אוקראינה למתקפת הנגד הקרובה נגד רוסיה הודלפו או נגנבו והתגלגלו לרשתות החברתיות. בניו יורק טיימס דווח כי הפנטגון פתח בחקירה בעקבות דליפת המסמכים, שתוארו כ"תכניות סודיות" של ארה"ב ושל נאט"ו.
אחד המסמכים מפרט את קצב האש של מערכות הארטילריה HIMARS שסופקו לקייב על ידי ארה"ב, מידע שהוא סוד שמור היטב לאור הצלחתן לפגוע בעומק שטח הכיבוש הרוסי. מסמך אחר מתאר את מצבן של 12 חטיבות קרב אוקראיניות, כולל החימוש שלהן ומועדים אפשריים למוכנותן לתקוף את הכוחות הרוסיים במתקפת הנגד שאליה נערכת קייב במשך חודשים ארוכים.
"אנחנו מודעים לדיווחים על פרסומים ברשתות החברתיות והמשרד בוחן את הנושא", אמר דובר הפנטגון על פירצת האבטחה החמורה. לפי ההערכות, רוסיה עומדת מאחורי ההדלפה.
לפי ההערכות, חלק מהמסמכים המסווגים שהודלפו שונו עבור מטרות תעמולה של הקרמלין. כך, למשל, הוצגה מצגת שהעריכה את מספר האבידות של צבא רוסיה בעד 17,500 הרוגים, בעוד שלפי כל הערכות המערב הפומביות מדובר בכמה עשרות אלפים. בנוסף לכך, נראה שאלו שפרסמו את המסמכים ניפחו את היקף האבידות של צבא אוקראינה במלחמה שפרצה בפברואר אשתקד. שני הצבאות לא מפרסמים בפומבי את מספר ההרוגים והנפגעים שלהם.
קייב ניסתה להמעיט בחשיבות המסמכים, שהמעודכן ביותר שבהם פורסם ב-1 במרץ. היא תיארה זאת כחלק מהמלחמה הפסיכולוגית של מוסקבה נגדה.
תגובות
הוסף רשומת תגובה