פוטין נפגש עם אימהות של חיילים הנלחמים באוקראינה: "הם לא מתו לשווא"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אירח אתמול (שישי) אימהות לחיילים הנלחמים באוקראינה, במפגש מתוזמר היטב על ידי הקרמלין. האימהות נבחרו בקפידה, ואל המפגש לא הוזמנו נציגות של ארגונים ביקורתיים כלפי המלחמה באוקראינה.
17 האימהות שכן הוזמנו למעונו של פוטין בפאתי רוסיה כובדו בתה ובעוגות, כשהנשיא האזין לסיפוריהן במשך שעתיים. הן שיבחו את הנהגתו, בעוד שפוטין אמר כי בניהן לא נפלו לשווא והבטיח להן כי רוסיה תשיג את יעדיה באוקראינה. הוא אמר כי הוא מבין את החרדה והחשש שלהן, ואת הכאב של אלו שאיבדו את בניהן. "אני רוצה שתדעו שאני באופן אישי וכל הנהגת המדינה שותפים לכאב שלכן", אמר פוטין. "אנחנו מבינים ששום דבר לא יכולים להחליף בן שאבד, במיוחד בשביל אימא".
פוטין, שנשם בכבדות וכחכח בגרונו לאורך המפגש, התעקש שאין לו חרטות על המלחמה באוקראינה, שאותה עדיין מגדירה מוסקבה בתור "מבצע צבאי מיוחד". פוטין אמר כי המלחמה היא הרגע שבו רוסיה החלה להתעמת עם ההגמוניה המערבית לאחר עשרות שנים של השפלה מאז נפילת ברית המועצות ב-1991. הוא אמר לאימהות לא להאמין לכל מה שהן רואות בטלוויזיה או קוראות באינטרנט.
הוא שיבח את בניהן של האימהות על הגנתם על "נובורוסיה", מונח לאומני רוסי מימי הצאר שבו משתמשים תומכי המלחמה כיום לתיאור האזורים הכבושים במזרח אוקראינה ובדרומה. קייב והמערב אומרים כי זאת מלחמה לא מוצדקת לחלוטין, שנובעת משאיפות אימפריאליסטיות ושסופה להיכשל.
נשיא רוסיה סיפר לאימהות, שהגיעו מכל קצוות המדינה ומקבוצות אתניות שונות, שהוא שוחח כמה פעמים עם חיילים בחזית וכי דבריהם הפכו אותם לגיבורים בעיניו.
תגובות
הוסף רשומת תגובה