בשל הקיצוץ באספקת הגז מרוסיה: גרמניה העלתה את רמת החירום

גרמניה הפעילה היום את השלב השני מתוך שלושה בתכנית החירום שלה להתמודדות עם המחסור בגז, בעקבות הקיצוץ באספקה מרוסיה. מוסקבה האטה באופן דרסטי את העברת הגז לאירופה מאז שמדינות היבשת הטילו עליה סנקציות בתגובה לפלישה לאוקראינה, ובברלין הזהירו מפני חורף קשה בשל המאגרים הדלילים. 

הפעלת הרמה השנייה - "מדאיגה" בתכנית החירום היא פועל יוצא של הקיצוצים באספקת הגז מרוסיה החל מ-14 בחודש ומחירי הגז הגבוהים. הרמה השלישית והגבוהה ביותר בתכנית היא "חירום".  

בשלב זה, מתקני אספקת הגז מלאים ב-58% מתפוסתם - יותר מאשר בשלב הזה בשנה שעברה - אבל בממשלה הדגישו כי היעד של 90% עד דצמבר לא יושג ללא נקיטת אמצעים נוספים. “המצב רציני והחורף יגיע", הזהיר שר הכלכלה, רוברט האבק. הוא האשים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ב"התקפה כלכלית" והוסיף: "אנחנו נתגונן מפני זה, אבל ארצנו עומדת בפני דרך לא פשוטה". 

לדבריו, "אפילו אם אנחנו לא מרגישים זאת עוד, אנחנו במשבר גז". השר הוסיף כי גרמניה עדכנה מראש על המהלך את שותפותיה באירופה. 

קנצלר גרמניה אולף שולץ

תגובות

רשומות פופולריות