אמיר קטאר מגיע לדמשק, בביקור ראשון של מנהיג זר מאז הדחת אסד
אמיר קטאר שייח תמים בן חמד אל-ת'אני יבקר בדמשק ביום חמישי, ויהיה המנהיג הזר הראשון שמגיע לבירת סוריה מאז הפלת משטר אסד בתחילת דצמבר האחרון בידי מורדים אסלאמיסטים.
קטאר תמכה באופוזיציה לאסד לכל אורך מלחמת האזרחים, והיא צפויה להיות בעלת ברית מרכזית של הממשל החדש המבסס את מעמדו. ביום רביעי, מנהיגה בפועל של סוריה, אחמד א-שרעא, הוכרז כנשיאה למשך תקופת המעבר והוא הוסמך להקים מועצה מחוקקת זמנית.
הנסיכות העשירה הפעילה לחצים רבים על הממשל בוושינגטון כדי לקבל פטור מהסנקציות על סוריה וכך תוכל לממן את העלאת המשכורות במגזר הציבורי המקומי, כך אמרו גורם אמריקני ודיפלומט בכיר לסוכנות הידיעות רויטרס.
מוקדם יותר בינואר ביקר בדמשק ראש ממשלת קטאר ושר החוץ, שייח' מוחמד בן עבדולרחמן אל תאני.
קטאר תספק לסוריה 200 מגה וואט של חשמל, ומתכננת להגדיל בהדרגה את האספקה, אמר תאני במסיבת עיתונאים בדמשק ביום חמישי.
בדצמבר הודיעה קטאר כי תפתח מחדש את שגרירותה בדמשק לאחר יותר מ-13 שנים, שבוע לאחר הוצאת אסד מהשלטון.
קטאר סגרה את השגרירות שלה ביולי 2011 לאחר שהסיגה את שגרירה במחאה נגד הדיכוי הקטלני של אסד נגד מפגינים, אלימות שהתגלגלה למלחמת אזרחים בת 13 שנים.
תגובות
הוסף רשומת תגובה