דיווח: טראמפ שוקל לתקוף את מתקני הגרעין באיראן
![]() |
| צנטריפוגות מוצגות בתערוכה בטהראן, בשנה שעברה |
נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ שוקל לתקוף את מתקני הגרעין באיראן כדי למנוע ממנה לפתח נשק גרעיני - כך דווח בוול סטריט ג'ורנל, שתיאר זאת כאחת מכמה אופציות ששוקל טראמפ, בשינוי מדיניות אפשרי מכהונתו הראשונה.
לפי הדיווח, האופציה הצבאית זוכה כעת למשקל רב יותר בקרב חלק מחברי צוות המעבר של טראמפ, הלוקחים בחשבון את היחלשות מעמדה האזורי של טהראן. איראן איבדה השבוע את בעל בריתה החשוב בסוריה, בשאר אסד, והשלוחה החשובה ביותר שלה - חיזבאללה - ספגה מכות כואבות על ידי ישראל, כמו גם חמאס ברצועת עזה.
לכך מצטרפת העובדה שאיראן האיצה את תכנית הגרעין שלה ונמצאת, לפי ההערכות, במרחק של כמה חודשים בלבד מפיתוחה של פצצה, אם תחליט לעשות זאת.
ואולם, גורמים בצוות המעבר של טראמפ ציינו בדבריהם לוול סטריט ג'ורנל שכל השיחות בסוגיית הגרעין האיראני נמצאות בשלב הראשוני שלהן.
טראמפ אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחותיהם האחרונות שהוא מודאג מהאפשרות שאיראן תפתח נשק גרעיני במשמרות שלו, כך לפי שני אנשים המעורים בתוכן השיחות ביניהם. אך הנשיא הנבחר, שהבטיח שהוא זה שימנע מלחמת עולם שלישית אם ייבחר, אינו מעוניין במלחמה כוללת עם איראן, במיוחד כזו שתדרוש כוחות אמריקניים.
ולכן, במסגרת האופציה הצבאית, נשקלת תמיכה בתקיפות של ישראל נגד אתרי הגרעין באיראן בנתנז, פורדו ואיספהאן, ייתכן שבמבצע משותף עם ארה"ב.

תגובות
הוסף רשומת תגובה