אוקראינה: הרגנו עשרות חיילים צפון קוריאנים
אוקראינה אמרה ביום שני שכוחותיה הרגו ופצעו כ-30 חיילים צפון קוריאנים בקרבות במחוז קורסק ברוסיה.
לפי המודעין הצבאי האוקראיני, הכוחות הצפון קוריאניים נפגעו בקרבות שהתרחשו בסוף השבוע סביב שלושה כפרים במחוז. ההודעה לא פירטה מעבר לכך, אך זהו היקף הנפגעים הגדול ביותר בשורות חייליו של קים ג'ונג און שעליו מדווחת קייב מאז תחילת פריסתם בשדה הקרב.
פיונגיאנג שלחה בחודשים באחרונים אלפי חיילים לרוסיה, לפי קייב ומדינות המערב, כחלק מהברית המתהדקת בין שתי המדינות המבודדות. שתי המדינות לא אישרו זאת, אך גם לא הכחישו מפורשות את המעורבות הצפון קוריאנית במלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.
הפלישה לקןרסק, הראשונה לשטח רוסיה מאז מלחמת העולם השנייה, הייתה אמורה להסיט כוחות רוסיים מהחזית באוקראינה. אך בהדרגה, הכוחות הרוסיים הודפים את האוקראינים מהמחוז שבמערב המדינה, שאליו פלשו במתקפת פתע באוגוסט. במקביל, הצבא הרוסי התקדם במזרח אוקראינה בקצב המהיר ביותר מאז תחילת המלחמה ב-2022.
רוסיה ואוקראינה נערכות לחילופי הממשל בארה"ב, ושואפות להחזיק בכמה שיותר טריטוריה לקראת האפשרות לשיחות שלום.
תגובות
הוסף רשומת תגובה