אזרח אמריקני שהיה כלוא בסוריה אותר ליד דמשק

טרוויס טימרמן אחרי שאותר באזור דמשק, היום
אזרח אמריקני אותר ביום חמישי באזור דמשק, וסיפר שהוא הוחזק במעצר במשך שבעה חודשים. גילוי של האמריקני עורר תחילה השערות שמדובר בעיתונאי אוסטין טייס, שאותו כלא משטר אסד לפני יותר מעשור, אך בתוך זמן קצר התברר ששמו הוא טרוויס טימרמן. 

טימרמן סיפר לערוץ אל-ערביה שהוא חצה את הגבול מלבנון לסוריה לפני שבעה חודשים באופן לא חוקי, כחלק מ"מסע דתי". הוא אחד מבין עשרות אלפי אסירים ששוחררו מבתי הכלא הידועים לשמצה של סוריה עם כיבושה של דמשק, והוא נמצא משוטט יחף בפרברי הבירה. 

טימרמן הוכרז כנעדר על ידי משטרת הונגריה ביוני. הוא סיפר לרשת CBS האמריקנית שהוא החליט לטייל בסוריה ל"מטרות רוחניות". לדבריו, שני חמושים פרצו לתא הכלא שלו ביום שני האחרון, והוא עזב את המקום עם קבוצה גדולה אסירים וניסה להגיע לירדן. 

לדבריו, הזמן שריצה בכלא הסורי "לא היה כל כך נורא". "אף פעם לא הרביצו לי. הדבר הכי גרוע היה שלא יכולתי ללכת לשירותים כשרציתי. נתנו לי ללכת רק שלוש פעמים ביום לשירותים". 

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אמר שוושינגטון עובדת על השבתו של אזרח אמריקני שנמצא היום בסוריה.  

"אני לא יכול לתת פרטים מדויקים לגבי מה הולך לקרות, חוץ מלומר שאנחנו עובדים על השבתו הביתה, להוציא אותו מסוריה ולהחזיר אותו הביתה", אמר בלינקן במסיבת עיתונאים בירדן. 

המורדים בסוריה מקווים לבסס קשרים עם הממשל האמריקני, השוקל להוציא את תחריר א-שאם - הארגון המרכזי בשורותיהם - מרשימת ארגוני הטרור. 

תגובות

רשומות פופולריות