דיווח: קטאר הסכימה לגרש את מנהיגי חמאס
קטאר הסכימה לגרש את הנהגת חמאס משטחה בעקבות לחץ אמריקני, בתגובה לסירובו של ארגון הטרור הפלסטיני להסכים להצעות הפסקת האש ושחרור החטופים הישראלים - כך אמרו מקורות אמריקניים וקטאריים ל-CNN.
לדבריהם, דוחא, שמארחת בשנים האחרונות את ראשי חמאס, הודיעה על כך לארגון לפני כשבוע עם הבנתו של ממשל ביידן שהמשא ומתן אינו הולך לשום מקום.
"חמאס הוא ארגון טרור שהרג אזרחים מריקנים וממשיך להחזיקאמריקנים כבני ערובה", אמר גורם בכיר בממשל ל-CNN. "לאחר שהוא דחה הצעות חוזרות ונשנות לשחרור בני ערובה, מנהיגיו לא צריכים להיות רצויים יותר בבירות של אף שותפה אמריקנית".
וושינגטון ניסתה לאורך המלחמה לגרום לקטאר להפעיל את מנוף הלחץ הזה על חמאס כדי לגרום לריכוך בעמדותיו. הלחץ הזה גבר לאחר הרצח של החטוף הרש גולדברג-פולין ודחיית הצעה נוספת מצד חמאס. בערוץ אל-ערביה הסעודי ציטטו גורם בחמאס שהכחיש את הדיווח.
![]() |
| אמיר קטאר בפגישה עם חאלד משעל ואסמאעיל הנייה |

תגובות
הוסף רשומת תגובה