פקיסטן: 24 הרוגים בפיגוע בתחנת רכבת

לפחות 24 בני אדם נהרגו ויותר מ-40 נפצעו בפיצוץ מטען חבלה בתחנת רכבת בקווטה שבדרום-מערב פקיסטן ביום שבת. 

מפקד משטרת מחוז בלוצ'יסטן, מוזאם ג'ה אנסארי, אמר שמטרת הפיגוע בתחנת הרכבת, העמוסה לרוב בשעות הבוקר, הייתה אנשי צבא מבית הספר לחי"ר. לדבריו, רבים מהפצועים במצב אנוש. הארגון הבדלני צבא השחרור הבלוצ'י קיבל אחריות על הפיגוע.

פקיסטן מתמודדת עם עלייה בהתקפות של בדלנים במחוז בלוצ'יסטן בדרום המדינה ושל ארגוני טרור אסלאמיים בצפון-מערב המדינה. ההתקוממות הבדלנית הבלוצ'ית, הנמשכת כבר כמה עשרות שנים, ערערה את יציבות המחוז. היא אף מאיימת על מיזמים כלכליים המנסים לנצל את משאביו הרבים של המחוז.

צבא השחרור הבלוצ'י שואף לעצמאות המחוז, הגובל באפגניסטן ובאיראן ושבו חיים כ-15 מיליון איש. הוא הארגון הגדול ביותר בין כמה קבוצות אתניות חמושות הנלחמות בממשל המרכזי של פקיסטן שאותו הן מאשימות בניצול לא הוגן של מאגרי הגז והמינרלים של המחוז.

מוחמד בלוץ', בכיר במשטרה, אמר שמדובר ככל הנראה בפיגוע התאבדות. לדבריו, כוחותיו מנהלים חקירות כדי להשיג מידע נוסף. "הפיצוץ התרחש בתוך תחנת הרכבת כשהרכבת המהירה לפשוואר עמדה לצאת ליעדו", אמר. 

באוגוסט, לפחות 73 בני אדם נהרגו במחוז כשחמושים בדלנים תקפו תחנות משטרה, קווי רכבת וכבישים מהירים. זו הייתה המתקפה הבדלנית הנרחבת ביותר בבלוצ'יסטן זה שנים רבות. רבות מההתקפות מכוונות נגד מיזמים ופועלים סינים.

תגובות

רשומות פופולריות