המיליארדר ההודי גאוטם אדאני מואשם בארה"ב בהונאת ענק של 265 מיליון דולר

הרשויות בארצות הברית הגישו כתב אישום נגד המיליארדר ההודי גאוטם אדאני, אחד מעשירי תבל, על מעורבותו בהונאה שבה שוחדו לכאורה בכירים הודים בסום של 265 מיליון דולר. 

אדאני, שמחזיק בבעלות על נמל חיפה, ושבעה אנשים נוספים הואשמו בשורה ארוכה של סעיפי הונאה, שלפי הרשויות האמריקניות הייתה במעורבות חברה הרשומה בבורסה בניו יורק והשפיעה גם על משקיעים אמריקנים. 

אדאני כעת מבוקש למעצר בארה"ב, כמו גם אחיינו סאגר, בכיר בחברה האחראי על העניינים האסטרטגיים והפיננסיים שלה. לפי כתב האישומים, צווי המעצר הללו יועברו לרשויות אכיפת חוק זרות.

קבוצת אדאני מסרה בהצהרה שאלו האשמות "חסרות בסיס" שאותן היא מכחישה על הסף. היא הוסיפה שהיא תפעיל כל "כלי משפטי אפשרי". זאת ההסתבכות השנייה בתוך שנתיים של הקונגלומרט ההודי, שבשנה שעברה הואשמה בשימוש לא תקין  במקלטי מס בחו"ל. קבוצת אדאני הכחישה זאת.

התובעים הפדרליים בארה"ב אמרו שהנאשמים הסכימו לשלם את השוחד לגורמי ממשל הודיים כדי לזכות בחוזים לאספקת חשמל הצפויים להניב רווח של שני מיליארד דולר במשך 20 שנה, ולפתח את פרויקט תחנת הכוח הסולארית הגדול ביותר בהודו.

בנוסף לכך, אדאני ואחיינו, וכן בכיר אחר בקבוצה, מואשם בגיוס יותר משלושה מיליארד דולר בהלוואות ואג"ח על ידי הסתרת השחיתות שלהם ממלווים ומשקיעים.

האיש הגדול

לפי כתב האישום, חלק מהנאשמים השתמשו בשמות קוד "Numero uno" ו"האיש הגדול" בהתייחסותם לאדאני. אף אחד מהנאשמים לא נמצא במעצר, כשאדאני נמצא בהודו, לפי ההערכות.

להודו ולארה"ב יש הסכם הסגרה. הממשלה של נרנדרה מודי תצטרך לאשר את הסגרתם של אדאני ויתר הנאשמים, אך זהו תרחיש לא סביר לאור הקשרים הקרובים בין מודי לאדאני.

יריביו של מודי האשימו אותו במתן עדיפות לאדאני בהחלטות ממשלתו. השניים, ילידי מדינת גוג'ראט שבמערב הודו, מכחישים שהם פעלו בניגוד לחוק. ביום חמישי, מפלגת הקונגרס, המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה ההודית, חזרה על קריאותיה לקיים חקירה פרלמנטרית סביב התנהלותה של קבוצת אדאני.

תגובות

רשומות פופולריות