הפסקת האש בלבנון נכנסה לתוקף, תושבים חוזרים לדרום המדינה

תושבי דרום לבנון החלו ביום רביעי לשוב לעיירות החרבות שלהם עם כניסתה של הפסקת האש עם ישראל לתוקף. החל משעות הבוקר המוקדמות נרשמה תנועה ערה בכבישי המדינה לכיוון דרום, בעוד שצבא לבנון הודיע שהוא ערוך להתפרס באזור כחלק מההבנות שהושגו בתיווך ארה"ב וצרפת. 

במקביל, הצבא הלבנוני קרא לתושבי הכפרים הסמוכים לגבול שלא לשוב אליהם עד לנסיגת כוחות צה"ל, שאמורה להסתיים בתוך 60 ימים. בתקרית ראשונה מאז כניסת הפסקת האש לתוקף, כוחות צה"ל ירי באזהרה לעבר אנשי חיזבאללה שהתקרבו לעיירה כפר כילא הסמוכה לגבול. 

תומכי חיזבאללה מניפים שלט עם תמונותיהם של נסראללה וספי א-דין עם שובם לדאחיה בביירות

הרס רב נראה בעיירות בדרום לבנון שהופצצו במשך יותר משנה על ידי ישראל, וגם ברובע הדרומי של ביירות, הדאחיה, אמדו הבוקר את הנזקים הכבדים אחרי יום תקיפות מאסיבי של חיל האוויר במעוזי חיזבאללה שם. כמה אנשי הארגון, שמרבית הנהגתו חוסלה בחודשים האחרונים, תועדו חוגגים את שובם לדאחיה בעודם אוחזם בדגליו הצהובים. 

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהכריז על הפסקת האש בהצהרה שמסר אמש מהבית הלבן, הביע תקווה שכעת יתקדמו גם המגעים להפסקת הלחימה בעזה ושחרור החטופים. בכיר בחמאס אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית שהארגון "מוכן" להפסקת אש. 

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, קרא לאזרחי המדינה להתאחד עם סיומו של "הפרק האכזרי ביותר" בהיסטוריה של המדינה. הוא הביע תקווה שהצבא יצליח לאכוף את סמכותו במדינה, אם כי רבים מטילים ספק ביכולתו, ונכונותו, להתעמת עם חיזבאללה. שר ההגנה של לבנון כבר הבהיר שאין כוונה להיקלע לעימות עם הארגון השיעי. 


תגובות

רשומות פופולריות