רוסיה מתקדמת בחרקוב, אלפים נמלטו מהמחוז
רוסיה אמרה היום (ראשון) כי היא כבשה ארבעה כפרים נוספים במחוז חרקוב שבמזרח באוקראינה, שממנו כבר נמלטו אלפי תושבים מאז תחילת מתקפת הפתע של מוסקבה בסוף השבוע.
לפי עדכון של משרד ההגנה במוסקבה, כוחות הצבא "התקדמו עמוק לתוך הגנות האויב" וכבשו את הכפרים גאטיש'ה, קרסנוי, מורוקובץ ואולייניקובו, בנוסף לחמישה כפרים שעל כיבושים הודיע אתמול.
ואולם, הצבא האוקראיני טוען שהוא הצליח לעצור התקדמות רוסית נוספת במחוז, שממנו נהדפו חייליו של ולדימיר פוטין לפני כמעט שנתיים.
מטרת המתקפה של רוסיה היא להרחיק את הכוחות האוקראיניים
מהגבול לאור הפגזות בלתי-פוסקות על ישובים בשטחה. אחד מהם, העיר בלגורוד הסמוכה
לגבול, ספגה היום התקפה נוספת ולפי הרשויות המקומיות לפחות שבעה בני אדם נהרגו
בקריסה חלקית של מבנה דירות. בתיעודים מהזירה נראים צוותי חילוץ מחפשים אחר
ניצולים בין ההריסות.
בנוסף לכך, פתיחת החזית החדשה בצפון-מזרח אוקראינה מרתקת
כוחות נוספים של קייב, הזקוקה לכל חייל וחייל בהחזקת קווי ההגנה שלה וממתינה
בעצבנות למשלוחי נשק חדשים מהמערב.
לפי מושל מחוז חרקוב, אולג סינגובוב, 4,073 תושבים פונו מבתיהם מאז תחילת המתקפה הקרקעית בשישי. בנוסף לכך, נהרגו כמה אזרחים, האחרון שבהם, לפי המושל, היה אדם בן 63 שנפגע מירי ארטילרי על הכפר גליבוק.
"לא
תכננו לעזוב. בית זה בית", אמרה לודה זלנסקיה, בת 72, שפונתה מאזור עיירת
הגבול ווצ'נסק, יחד עם תושבים מבוגרים רבים יחד עם החתול שלה. שותפתה, לובה קונובלובה, בת 70, סיפרה לסוכנות
הידיעות הצרפתית כי היא סבלה מלילה "מפחיד ביותר" לפני הפינוי.
התושבים המפונים יועברו לעיר חרקוב, בירת המחוז והעיר השנייה בגודלה במדינה. רוסיה ניסתה לכבוש את העיר בימים הראשונים למלחמה ללא הצלחה, ובקייב לא מאמינים שיש לה די משאבים וכוחות לתקוף אותה שוב.
אולכסיי חרקובסקי, קצין משטרה בכיר מווצ'נסק שסייע בתיאום הפינויים של תושבים, אמר כי "כמה אנשים" נהרגו בהפגזות ביום שבת ואדם אחד נמצא מת בהריסות במהלך הלילה.
"האויב מכה בעיר עם כל מה שיש לו"
"העיר נמצאת כל הזמן תחת אש",
אמר. "כל דבר בעיר נהרס. אתה שומע כל הזמן פיצוצים, ארטילריה, מרגמות. האויב מכה בעיר עם כל מה שיש לו",
אמר.
הצבא האוקראיני אמר כי הוא מעכב כל ניסיון להתקדמות רוסית נוספת. "הניסיונות של הכובשים הרוסים לפרוץ את ההגנה שלנו נעצרו",
אמר מפקד צבא אוקראינה, אולכסנדר סירסקי.
עם זאת, הוא אמר כי המצב במחוז חרקוב
"הידרדר באופן משמעותי"
והפך ל"מסובך". לדבריו, הכוחות האוקראיניים "עושים כל שביכולתם כדי להחזיק בקווי ההגנה ובעמדות ההגנה שלהם ולגרום נזק לאויב".
חרקובסקי העריך כי כ-1,500
בני אדם פונו או נמלטו מוובצ'נסק מאז יום שישי, וכי ביממה האחרונה אירעו 32 תקיפות כטב"מים על העיירה. לדבריו, צוותי הפינוי ספגו אש
"פעמים רבות".
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הכוחות האוקראיניים ביצעו מתקפות נגד בכפרי הגבול.
"שיבוש תוכניות ההתקפה הרוסיות הוא כעת המשימה מספר אחת שלנו",
אמר. הכוחות חייבים
"להחזיר את היוזמה לאוקראינה", התעקש הנשיא, ודחק שוב בבעלות בריתו להאיץ את משלוחי הנשק לאוקראינה.
תגובות
הוסף רשומת תגובה