חזית חדשה באוקראינה: רוסיה פתחה במתקפה קרקעית בחרקוב
רוסיה פתחה בשישי במתקפה קרקעית במחוז חרקוב הגובל בשטחה, ויצרה חזית חדשה במלחמה באוקראינה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי קייב הייתה ערוכה למתקפה, ומשרד ההגנה הודיע כי כוחות נוספים נשלחו למחוז שבמרכזו העיר השנייה בגודלה במדינה.
מוסקבה הפציצה בחודשים האחרונים את חרקוב ללא הפסקה, אך מטרת המתקפה אינה ברורה. לא נראה שיש לה די כוחות כדי לנסות ולכבוש את חרקוב עצמה, וייתכן שזהו ניסיון להסיט כוחות אוקראיניים ממוקדי החזית המרכזיים בדונייצק ובזפורירז'ה.
"רוסיה התחילה גל חדש של התקפות נגד בכיוון הזה, וכעת מתחולל קרב עז שם", אמר זלנסקי במסיבת עיתונאים בקייב. אוקראינה הזהירה לאחרונה כי מוסקבה מרכזת כוחות באזור, כהכנה לקראת מתקפה חדשה במחוז או כניסיון למתוח עוד יותר את הכוחות האוקראיניים הסובלים ממחסור בכוח אדם ותחמושת.
זלנסקי ציין כי רוסיה עשויה לשלוח כוחות נוספים לחרקוב. משרד ההגנה שלו אמר כי המתקפה החלה בסביבות השעה 5:00, עם כוחות משוריינים, אך נכון לעכשיו הניסיון של מוסקבה נהדף בעוד שמתחוללים קרבות בעצימות משתנה.
בכיר בצבא אוקראינה אמר לרויטרס כי הכוחות הרוסיים הצליחו להתקדם לעומק של קילומטר מהגבול במחוז חרקוב, בסמוך לעיירה המופגזת ווצ'נסק. לדבריו, המטרה שלהם היא ליצור אזור חיץ בעומק של עשרה ק"מ, אך בשלב זה הכוחות האוקראיניים מנסים להדוף אותם. לפחות שני אזרחים נהרגו בהפגזות על המחוז היום.
![]() |
| הריסות במחוז חרקוב אחרי התקפה רוסית |

תגובות
הוסף רשומת תגובה