מתיחות בקוסובו: מפגינים סרבים תקפו כוחות נאט"ו שהגנו על ראשי ערים אלבנים


המתיחות בקוסובו שוב גוברת בימים האחרונים בעקבות הפגנות סוערות של המיעוט הסרבי נגד ראשי עיר ממוצא אלבני שנבחרו לתפקידיהם באזורים בעלי רוב סרבי. במהלך עימותים בין מפגינים לבין חיילים מכוח שמירת השלום של נאט"ו נפצעו עשרות אנשים, בהם 30 מאנשי הכוח שהודיע על תגבור כוחותיו במדינה הבלקנית 

הכוח, הידוע בראשי התיבות KFOR, מסר כי 19 חיילים הונגרים ו-11 חיילים איטלקים נפגעו בעימותים בעיירה זבצן, השוכנת כ-45 ק"מ מצפון לבירה פרישטינה. המפגינים, לטענת כוח נאט"ו, השתמשו במטענים מאולתרים ובנשק חם כשניסו להשתלט על מבנה העירייה. אף אחד מהחיילים לא סובל מפציעות מסכנות חיים.  

"שני הצדדים צריכים לקבל אחריות מלאה על מה שקרה ולמנוע הסלמה נוספת, ולא להסתתר מאחורי נרטיבים שקריים", אמר מפקד הכוח, מייג'ור-גנרל אנג'לו מיקלה ריסטוצ'יה.

תגובות

רשומות פופולריות