מתקפת מל"טים חריגה על מוסקבה: מבנים ניזוקו, תושבים פונו מבתיהם

הרשויות במוסקבה דיווחו ביום שלישי על מתקפת מל"טים בשמי בירת רוסיה, בעוד שקייב חוותה לילה נוסף של תקיפות רוסיות. 

ראש עירית מוסקבה אמר כי נגרם נזק "קטן" לכמה מבנים בבירה, בעוד שמושל המחוז אמר כי מערכות ההגנה האווירית יירטו כמה כלי טיס בלתי-מאוישים. "כל שירותי החירום של העיר נמצאים בזירת התקריות", אמר ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, שהוסיף כי תושבים פונו מבתיהם. 

משרד ההגנה של רוסיה אמר כי מדובר במתקפת "טרור" של אוקראינה, שכללה שמונה מל"טים - שכולם יורטו. ערוצי טלגרם רוסיים, לעומת זאת, דיווחו על מספר גדול יותר של מל"טים שתקפו את בירת רוסיה, בתקיפה שאותה תיאר אחד מחברי הפרלמנט כגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. 

בקייב, אחד מיועציו של הנשיא זלנסקי אמר כי קייב צפתה ב"הנאה" במתקפת המל"טים על מוסקבה והיא מעריכה שמתקפות דומות רק יתגברו בעתיד הקרוב - אך הוא הכחיש את מעורבותה של אוקראינה. 

פוטין אמר כי זהו ניסיון של קייב "להלך אימים" על רוסיה ולהתגרות בה. לטענת נשיא רוסיה, מערכות ההגנה האווירית במוסקבה פעלו היטב והן אף יתוגברו. הוא טען כי המל"טים כוונו נגד מטרות אזרחיות. 

בחודשים האחרונים התגברו ההתקפות בתוך שטחה של רוסיה, בעודה מחריבה את עריה של אוקראינה השכנה, כולל מתקפת מל"טים שכוונה נגד הקרמלין. אוקראינה התנערה מאחריות ישירה, ורמזה כי אלו כוחות רוסיים המתנגדים לנשיא ולדימיר פוטין. כמה קבוצות חמושות שהזדהו כמתנגדות משטר חדרו למחוז הגבול בלגורוד בשבוע שעבר וניהלו חילופי אש עם כוחות הביטחון הרוסיים במשך יותר מיממה. 

גורמים אמריקניים מעריכים כי קייב אכן עומדת מאחורי המתקפות בעומק השטח של רוסיה, המבוצעות על ידי יחידות חשאיות. וושינגטון מתנגדת לתקיפות אלו, ובמיוחד לשימוש בכלי נשק אמריקניים במסגרתן. 

תגובות

רשומות פופולריות