רוסיה עצרה עיתונאי אמריקני והאשימה אותו בריגול
השלטונות ברוסיה עצרו עיתונאי אמריקני העובד בוול סטריט ג'ורנל, והאשימו אותו בריגול. שירות הביטחון הפדרלי (FSB) מסר בהצהרה כי אוון גרשקוביץ' "אסף בהוראת ארצות הברית מידע על מפעל צבאי, המהווה סוד מדינה".
ארצות הברית גינתה את מעצרו וקראה לכל האזרחים האמריקנים ברוסיה לעזוב אותה מידית.
גרשקוביץ' נעצר ביקטרינבורג, השוכנת כ-1,300 ק"מ ממזרח למוסקבה, בהרי אורל. הוא הובא במהלך היום לבית משפט והכחיש את האישומים נגדו, אך הוא יישאר במעצר עד לתחילת משפטו ב-29 במאי.
וול סטריט ג'ורנל הכחיש בתוקף את הטענות נגד העיתונאי וקרא לרשויות לשחררו מידית.
גרשקוביץ' הוא העיתונאי האמריקני הראשון שנעצר ברוסיה באשמת ריגול מאז תום המלחמה הקרה, ומעצרו צפוי להחריף את המתיחות בין המעצמות על רקע המלחמה המתמשכת באוקראינה.
מאז תחילת הפלישה בפברואר אשתקד, רוסיה החריפה את דיכוי מתנגדיה ואת הרדיפה אחר עיתונאים ופעילי אופוזיציה המתנגדים לנשיא ולדימיר פוטין.
תגובות
הוסף רשומת תגובה