"סוסים טרויאנים" בנמלים: בארה"ב מודאגים מהמנופים הסיניים

 גורמים אמריקניים חוששים שסין עשויה להשתמש במנופי ענק מתוצרתה, הפועלים בנמלים בארצות הברית, לצורכי ריגול. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, גורמים במועצה לביטחון לאומי ובפנטגון השוו את מנופי הענק של החברה הסינית ZPMC, שחלקם פועלים בנמלים שבהם משתמש גם הצבא, ל"סוסים טרויאנים".


חשש זה, שאותו דחתה סין על הסף ותיארה כ"פרנויה", עולה אחרי תקרית בלון הריגול הסיני שהופל בשמי ארצות הברית בחודש שעבר. אף שהמנופים הללו נחשבים לאמינים וזולים, מותקנים עליהם חיישנים מתוחכמים שיכולים לרשום ולעקוב אחרי המקור והיעד של מכולות. באמצעותם, חוששים הגורמים, סין תוכל להשיג מידע על העברת ציוד המשמש את הצבא לתוך ארצות הברית ומחוצה לה.

לפי ביל אוונינה, לשעבר בכיר במודיעין הנגדי של ארצות הברית, המנופים עשויים לספק גישה עבור מי שינסה לשבש העברת סחורות. "המנופים עשויים להיות הוואווי החדשים", אמר בהתייחסו לענקית התקשורת הסינית, שהשימוש במוצריה נאסר בקרב גורמים רשמיים בארצות הברית מחשש שישמשו כלי לריגול. "זהו שילוב משולם בין עסקים לגיטימיים שאותם גם ניתן להסוות בתור אמצעי איסוף מודיעין סודי".

תגובות

רשומות פופולריות