בלארוס גזרה 15 שנות מאסר על מנהיגת האופוזיציה הגולה
בית משפט בבלארוס גזר על מנהיגת האופוזיציה הגולה סבטלנה טיכאנובסקאיה 15 שנות מאסר, אחרי שהורשעה שלא בפניה בבגידה ו"קשירת קשר לתפוס את השלטון". טיכאנובסקאיה הובילה את ההפגנות ההיסטוריות נגד הרודן של הרפובליקה הסובייטית לשעבר, אלכסנדר לוקשנקו, אחרי הבחירות השנויות במחלוקת לנשיאות ב-2020 והיא נאלצה לברוח לליטא השכנה, החברה באיחוד האירופי.
לפי סוכנות הידיעות הממלכתית "בלטה", היא נשפטה יחד עם פאבל לטושקו, דיפלומט ושר התרבות לשעבר של בלארוס שהפך למנהיג אופוזיציה. הוא נידון ל-18 שנות מאסר, גם כן שלא בפניו.
טיכאנובסקאיה, שאמרה כי המשפט נגדה הוא "פארסה", אמרה בתגובה לגזר הדין כי היא תמשיך לתמוך באסירים הפוליטיים הכלואים בבלארוס, בעלת בריתה הקרובה של רוסיה. "היום אני לא חושבת על המשפט שלי. אני לא אפסיק עד שכל אחד מהם ישוחרר", כתבה המנהיגה הגולה ברשתות החברתיות, בהתייחסה לאלפי אזרחים בלארוסים שנעצרו ונכלאו בשל התנגדותם למשטר לוקשנקו.
תגובות
הוסף רשומת תגובה