זלנסקי חושש שהתמיכה מארה"ב תיפגע, בלארוס: הנשק הגרעיני הטקטקי - תגובה ללחץ המערב


נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודה שהוא מודאג מכך ששינויים במאזן הכוחות בוושינגטון ישפיעו על המשך המלחמה עם רוסיה. זלנסקי התייחס להסתייגותם של חלקים מהמפלגה הרפובליקנית מהמשך התמיכה האמריקנית בקייב, המסייעת לה לבלום את הפלישה הרוסית שהחלה לפני 13 חודשים. בנוסף לכך, זלנסקי הזמין את נשיא סין שי ג'ינפינג לביקור, בהמשך לפסגה המתוקשרת שערך החודש במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. 

סין מנסה להציג את עצמה כמתווכת הוגנת בין רוסיה לבין אוקראינה, ואף הציעה "תכנית שלום" לסיום המלחמה. ואולם, ארצות הברית ומדינות המערב הזהירו כי התכנית מיטיבה עם מוסקבה ועשויה לאפשר לה להתחמש ולהתארגן מחדש. 

בשטח, פתרון דיפלומטי למלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה לא נראה באופק והחשש מפני עימות גרעיני גובר עם החלטתו של פוטין לפרוס נשק גרעיני טקטי בבלארוס. מינסק, בעלת בריתה הקרובה של מוסקבה, טענה כי זאת תגובה ללחץ שמפעיל עליה המערב בשנים האחרונות באמצעות סנקציות על שלטונו של אלכסנדר לוקשנקו והתעצמותן הצבאית של חברות נאט"ו הגובלות בה. 

תגובות

רשומות פופולריות