מתקפת טילים ומל"טים מאסיבית ברחבי אוקראינה

רוסיה המטירה מטחי טילים ומל"טים ברחבי אוקראינה בשעות הבוקר, ולפחות שישה בני אדם נהרגו בתקיפות שפגעו בבירה קייב, בלביב שבמערב ובערים נוספות במדינה. 

צבא אוקראינה אמר כי רוסיה שיגרה 81 טילים ושמונה מל"טים. בין הטילים היו גם טילים על-קוליים מסוג "קינז'ל", שאותם אין ביכולתו של צבא אוקראינה ליירט. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כינה זאת "טקטיקה אומללה" והבטיח כי מוסקבה תישא באחריות על מתקפת הטילים והמל"טים הנרחבת, שהגיעה אחרי כמה שבועות של דעיכה בהיקפיה. 

המתקפה המאסיבית כוונה בעיקר נגד תשתיות אנרגיה, ותחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה נותקה מחשמל. יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הביע חשש מהפגיעות החוזרות ונשנות באספקת החשמל לתחנת הכוח הגרעינית, שאותה כבשה רוסיה זמן קצר אחרי הפלישה בפברואר אשתקד. 


תגובות

רשומות פופולריות