סעודיה שחררה אמריקני שנכלא ל-19 שנה בשל ציוצים ביקורתיים נגד המשטר


הרשויות בערב הסעודית שחררואזרח אמריקני שנכלא ל-19 שנים בעקבות פרסום ביקורת נגד הממלכה בטוויטר, אך עדיין נאסר עליו לצאת משטחי המדינה - כך אמר בנו של סעד איברהים אל-מאדי בן ה-72. זאת על רקע המאמצים של ריאד להפחתת המתיחות מול וושינגטון.  

אל-מאדי נידון ל-16 שנות מאסר בשנה שעברה, ועונשו הוחמר ל-19 שנות מאסר על ידי בית משפט לערעורים בחודש שעבר. בנו, איברהים, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס שאביו נמצא בביתו בריאד עם משפחתו. "כל האישומים בוטלו, אבל אנחנו צריכים להילחם עכשיו באיסור היציאה", אמר איברהים.

ערב הסעודית וארצות הברית טרם הגיבו על שחרורו של אל-מאדי, שהתגורר בפלורידה. הוא נעצר לאחר שנחת בריאד בנובמבר 2021 והואשם בין היתר בעבירות של מימון טרור ובערעור יציבות הממלכה. המקרה שלו, יחד עם אלו של אזרחים אמריקנים אחרים שעליהם נאסר לצאת מתחומי הממלכה, העיבו על מערכת היחסים המתוחה ממילא בין שתי בעלות הברית הוותיקות. 

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי הוא העלה את הסוגייה במהלך פגישות עם המלך סלמאן ובנו יורש העצר מוחמד בן סלמאן כשביקר בריאד ביולי. אך הביקור לא הוביל לשיפור ביחסים, והנשיא הדמוקרטי הבטיח באוקטובר שריאד תישא בהשלכות להחלטה להוביל לקיצוץ בתפוקת הנפט היומית, בתיאום עם רוסיה.

תגובות

רשומות פופולריות