עשרות הרוגים בשריפה במתקן הגירה בגבול מקסיקו-ארה"ב


עשרות מהגרים נספו בשריפה שפרצה במתקן הגירה בגבול מקסיקו וארצות הברית. עשרות שקי גופות הונחו מחוץ למרכז ההגירה בסמוך לנהר ריו גרנדה, המפריד בין מקסיקו לבין ארצות הברית. לפי הדיווחים, רוב השוהים במתקן הם מהגרים מוונצואלה. 

הסיבה לפרוץ השריפה הקטלנית לא ידועה, אך עדי ראיה סיפרו כי היא התלקחה באזור שבו מוחזקים מהגרים גברים ושחלקם היו לכודים. המהגרים העצורים נתפסו במבצע של הרשויות במקסיקו שסילקו אותם מרחובות העיר סיודאד חוארז הסמוכה, שם הם קיבצו נדבות. 

מספר המהגרים באזור גדל מאז שארה"ב המשיכה השנה במדיניותה לגרש באופן מידי מהגרים לא חוקיים מהאיטי, ונצואלה, ניקרגואה וקובה המגיעים דרך הגבול היבשתי, על בסיס סעיף 42 השנוי במחלוקת שאותו יישם ממשל טראמפ בתקופת משבר הקורונה. 

בשנה שעברה, נרשם שיא במספר המהגרים באזור, כשכ-2.76 מיליון אנשים נעצרו בגבול. הארגון הבינלאומי להגירה אמר כי מספר המהגרים שעברו בשטחה של מקסיקו בשנה שעברה עלה ב-8%.

תגובות

רשומות פופולריות