צבא דרום קוריאה התנצל שלא הצליח להפיל את המל"טים מהצפון; הנשיא האשים את קודמו בתפקיד

נשיא קוריאה הדרומית יון סוק-יאול הבטיח היום (שלישי) להקים יחידת מל"טים מיוחדת בצבא, בעקבות המחדל שאפשר אתמול לחמישה מל"טים צפון קוריאניים לחדור למרחב האווירי של המדינה. קוריאה הדרומית הזניקה מטוסי קרב ומסוקי קרב כדי להפיל את המל"טים, שאחד מהם אף הגיע עד לשמי הבירה סיאול, אך לא הצליחה לפגוע באף אחד מהם ואחד ממטוסי הקרב שהוזנקו אף התרסק. 

התקרית העלתה מחדש שאלות לגבי יכולותיה של מערכת ההגנה האווירית של סיאול, בעודה מנסה לבלום את איום הגרעין והטילים הנשקף משכנתה הקומוניסטית. "התקרית הראתה ליקוי משמעותי במוכנות ובאימונים של הצבא שלנו בשנים האחרונות, והיא מוכיחה בבירור את הצורך באיומים ובהכנות אינטנסיביים יותר", אמר הנשיא במפגש עם חברי ממשלתו. 

יון האשים את העדר המוכנות של הצבא במדיניות "המסוכנת" של קודמו בתפקיד ביחס לקוריאה הצפונית, שהסתמכה לדבריו על "כוונות טובות" מצד פיונגיאנג ועל הסכם בין שתי השכנות מ-2018 שאסר על פעילות עוינת באזורי הגבול. 

"אנחנו מתכננים להקים יחידת מל"טים למעקב ולסיור אחרי מתקני צבא גדולים בקוריאה הצפונית, ועכשיו נרחיב את התכנית ככל שנתין", הוסיף הנשיא, שהבטיח לחזק את הצבא עם מל"טים חמקנים מתקדמים. 

בינתיים, הצבא התנצל על שנכשל בהפלת המל"טים, שלדבריו היו קטנים מכדי ליירט בקלות והיו בגודל של כשלושה מטרים. הצבא הוסיף כי הוא לא הפעיל כוח גדול יותר נגדם בשל החשש לביטחונם של אזרחים, והבטיח לשפר את יכולותיו נגד-מל"טים עם אמצעי תקיפה, לוחמה אלקטרונית, מכ"מים ותמרונים אוויריים שגרתיים. 


תגובות

רשומות פופולריות