מל"טים צפון קוריאניים חדרו לדרום – והגיעו עד לבירה סיאול
צבא קוריאה הדרומית הזניק היום (שני) מטוסי קרב ומסוקי תקיפה וניסה להפיל חמישה מל"טים צפון קוריאניים שחדרו למרחב האווירי שלה, כשאחד מהם הצליח להגיע עד לשמי הבירה סיאול. צבא הדרום אמר כי הוא איתר את המל"טים בעודם חוצים את אזור הגבול המפורז אל שמי העיר גימפו בסביבות השעה 10:25. הוא פתח לעברם באש, אך הוא לא הצליח לפגוע בהם. לא ברור אם הם היו חמושים. בתגובה, צבא הדרום שלח מטוסי ריגול לתוך הצפון כדי לצלם מתקנים צבאיים.
"זאת פרובוקציה ברורה של הצפון המפרה את המרחב האווירי שלנו", אמר גורם במטה הכללי הדרום קוריאני. הוא אמר כי אחד המל"טים טס בסמוך לבירה והיתר לאורך החוף המערבי. הוא אמר כי המל"טים הצפון קוריאניים היו קטנים, בגודל של כשני מטרים, אבל לא פירט איזה ציוד, אם בכלל, הם נשאו. ואולם, העובדה שסיאול הגיבה בטיסות ריגול לתוך שטח הצפון מעידה כי גם המל"טים של פיונגיאנג היו במשימות מעקב.
במקביל, גורם במשרד ההגנה אמר כי מטוס קרב מדגם KA-1 התרסק זמן קצר לאחר שהמריא מבסיס במזרח המדינה כדי ליירט את המל"טים. שני הטייסים הצליחו להימלט לפני ההתרסקות והם מטופלים בבית חולים. במהלך התקרית, משרד התחבורה השעה לבקשת הצבא את תנועת המטוסים בשני נמלי תעופה באזור. היא חודשה כעבור כשעה.
זאת התקרית הראשונה מסוגה מאז 2017, שבמהלכה התרסק מל"ט צפון קוריאני בהר סמוך לגבול, ככל הנראה במהלך משימת ריגול. ב-2014 נחשף מל"ט צפון קוריאני באי דרום קוריאני הסמוך לגבול. התקרית אירעה בעיצומה של מתיחות מתמשכת בין הקוריאות בעקבות הניסויים התכופים שעושה פיונגיאנג בטילים מסוגים שונים. בתגובה, הגבירה סיאול את תמרוניה הצבאיים יחד עם ארצות הברית.
קוריאה הצפונית טרם הגיבה על התקרית, אך לאחרונה אמרה כי היא רואה בתמרונים המשותפים בין ארצות הברית לקוריאה הדרומית הכנות ל"פלישה" לשטחה. משטרו של קים ג'ונג און מחזיק בארסנל גרעיני מפותח, שבו הוא מאיים להשתמש אם יחוש תחת איום. השיחות לפירוזה של פיונגיאנג מנשק גרעיני קרסו בשלהי ממשל טראמפ, והמתיחות בחצי האי הקוריאני גברה מאז ניצחון השמרנים בבחירות לנשיאות קוריאה הדרומית במהלך השנה.
תגובות
הוסף רשומת תגובה