סין רשמה שיא במספר הנדבקים היומי מנגיף הקורונה, על אף הצעדים הדרקוניים שהיא נוקטת לבלימת הווירוס שהתגלה לראשונה בשטחה לפני כשלוש שנים. בייג'ינג וכמה ערים גדולות אחרונות חוות התפרצויות נרחבות, וביממה החולפת אובחנו 31,527 מקרים חדשים. השיא הקודם, לשם השוואה, נרשם באפריל, עם 28 אלף מאובחנים.
מבחינה פרופורציונלית, מדובר עדיין במספרים זעומים במדינה שבה חיים 1.4 מיליארד בני אדם. באופן רשמי, קצת יותר מ-5,200 איש מתו מקורונה בסין מאז פרוץ המגיפה, נתון השווה ערך לשלושה מתים על כל מיליון איש. בארצות הברית, לעומת זאת, מתו 3,000 חולי קורונה על כל מיליון איש. עם זאת, רבים מעריכים כי המספרים האמיתיים גבוהים בהרבה, ומדיניות "אפס ההדבקה" שמנהיג השליט שי ג'ינפינג גובה מחיר כלכלי וחברתי כבד מסין. סין היא הכלכלה הגדולה האחרונה בעולם שעוד מטילה סגרים והגבלות משמעותיות.בשבועות האחרונים בייג'ינג דווקא שחררה מעט את הרסן והקלה על ההגבלות, אך המוקדים החדשים בבירה ובעיר ז'נגז'הו גרמו לשינוי בתוכניות. בבייג'ינג נסגרו חנויות, בתי ספר ומסעדות בכמה רובעים, וכשישה מיליון תושבים בז'נגז'הו נמצאים למעשה בסגר מאז יום שישי. בעיר נרשמו מהומות חריגות, במתחם נרחב השייך ליצרנית מכשירי האייפון "פוקסון". עובדים מחו על פגיעה בשכרם והתעמתו עם שוטרים, והחברה נאלצה להתנצל ולשלם לעובדים שדרשו לעזוב את המתחם.
תגובות
הוסף רשומת תגובה