גם "לוליטה" על הכוונת: רוסיה העבירה חוק נגד "תעמולה להט"בית"
חברי הבית התחתון של רוסיה אישרו היום (חמישי) פה אחד הצעת חוק האוסרת כל צורות של "תעמולה" להט"בית. אחרי שאושרה על ידי הדומא, החקיקה תעבור לאישור הצפוי של הבית העליון של הפרלמנט ולבסוף אל שולחנו של הנשיא ולדימיר פוטין.
החקיקה החדשה, שהיא חלק ממגמה אולטרה-שמרנית שמקדם הקרמלין מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, תאסור כל אזכור של מה שהרשויות מחשיבות בתור "תעמולה הומוסקסואלית, פדופילית וטרנסג'נדרית" בתקשורת, בקולנוע, בספרים ובפרסומות. מתנגדי החקיקה מזהירים כי גם יצירות היסטוריות, כמו למשל "לוליטה", יפלו בהגדרה של החקיקה.
רוסיה כבר העבירה לפני כמה שנים חוק נגד "תעמולה להט"בית" הנוגע לקטינים, אך החקיקה החדשה תרחיב את האיסור גם לאוכלוסייה הבוגרת. מי שיפר את החוק החדש, עלול לספוג קנס בגובה של עד עשרה מיליון רובל (כ-165 אלף דולר), והרשויות יוכלו לחסום אתרים ומכירת סחורות המכילים "מידע אסור".
"לכל תעמולה של מערכות יחסים לא מסורתיות יהיו השלכות", הזהיר יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט. הוא אמר שהצעת החוק "תגן על ילדינו ועל עתיד ארצנו מהחושך שמפיצות ארצות הברית ואירופה".
ראש ארגון זכויות הלהט"ב "ספרה", דיליה גפורובה, אמרה שזה "מטריד במיוחד שהמדינה אומרת" שחברי הקהילה הלהט"בית "הם המצאה מערבית". היא הזהירה מפני ההשפעות האפשריות של "דמוניזציה של קבוצה שלמה". היא קראה לרשויות שלא להשתמש בקהילת הלהט"ב "כמכשיר לעימות אידיאולוגי". "אנחנו פשוט מי שאנחנו. אין בנו שום דבר רע ושום דבר שצריך להשתיק", אמרה. לדבריה, אי אפשר "לקחת את הקול שלנו".
רוסיה מנסה לתאר יחסים חד-מיניים כתוצר של "השפעה מערבית מסוכנת", והיא הקשיחה את הרטוריקה שלה כלפי הסוגייה על רקע ההתדרדרות ביחסיה עם המערב מאז פלישתה לאוקראינה בפברואר. בספטמבר, פוטין תקף בחריפות הורים חד-מיניים. "האם אנחנו באמת רוצים כאן, בארצנו, ברוסיה, במקום 'אימא' ו'אבא', שיהיה לנו 'הורה מספר אחד', 'הורה מספר שני' או 'הורה מספר שלוש'. האם הם השתגעו לגמרי?".
תגובות
הוסף רשומת תגובה