טיל דרום קוריאני התרסק במהלך ניסוי, תושבים חששו שמדובר במתקפה של הצפון
טיל ששיגרה קוריאה הדרומית במהלך ניסוי ביום רביעי התרסק בעיר החוף גנגנואנג, ויצר תבהלה בקרב התושבים שחששו שייתכן שהייתה זאת התקפה צפון קוריאנית. הדאגה שלהם רק גברה כשהצבא והממשלה לא סיפקו הסברים במשך שעות ארוכות, כשברקע מרחפת המתיחות הגוברת מול השכנה מצפון. פיונגיאנג ביצעה חמישה ניסויי טילים בשבועיים האחרונים, כולל אחד שחלף בשמי יפן ומסוגל לפגוע באי גואם שבשליטת ארצות הברית.
בתגובה לשיגור הפרובוקטיבי של הצפון, סיאול וושינגטון הגיבו בתרגיל באש חיה שבמהלכו בוצע ניסוי בטיל "הייומו-2", טיל לטווח קצר שאותו מפתחת קוריאה הדרומית. בצבא קוריאה הדרומית אמרו כי לא היו נפגעים בפיצוץ של הטיל, שהתרסק בתוך בסיס אווירי בפאתי העיר.
גורם בצבא אמר כי ראש הנפץ של הטיל לא התפוצץ במהלך התרסקותו וכי השריפה נגרמה מחומרי בעירה. לדבריו, הטיל התרסק זמן קצר אחרי השיגור ולא הייתה פגיעה במתקנים אזרחיים.
ההסברים הללו לא שיככו את הזעם. קוון סונג-דונג, חבר מפלגת השלטון המייצג את העיר, כתב בפייסבוק כי "מערכת נשק שמופעלת על ידי כספי משלמי המיסים הופכת לאיום על אזרחינו שלנו". הוא מתח ביקורת על הצבא שלא פרסם התראה על כישלון הניסוי בזמן שחל איפול תקשורתי על התרגילים המשותפים. "זאת הייתה תגובה לא אחראית. הם אפילו לא פרסמו הצהרה רשמית לתקשורת עדיין".
בצבא הדרום קוריאני אישרו כי הניסוי כשל רק שעות אחרי שגולשים דיווחו בדאגה על הפיצוץ ופרסו תיעודים של להבות בסמוך לשטח של הבסיס. בצבא אמרו כי הם יחקרו את הסיבה שהובילה ל"מעוף החריג" של הטיל. לפי גורמים בעירייה ובשירותי הכיבוי בעיר, צוותי חירום נשלחו לבסיס חיל האוויר ולבסיס אחר סמוך בתגובה לשיחות של תושבים על פיצוץ אפשרי, והושבו על עקבותיהם על ידי הצבא.

תגובות
הוסף רשומת תגובה