במהלך מצעד 4 ביולי: 6 הרוגים ו-24 פצועים מירי בפרבר של שיקגו


לפחות 6 בני אדם נהרגו ו-24 נפצעו כשאדם חמוש פתח באש לעבר משתתפי מצעד 4 ביולי בהיילנד פארק שבפרברי שיקגו ונמלט מהמקום. כעבור שעות, המשטרה עצרה את החשוד בירי, רוברט אי.קרימו ה-3 בן ה-21. לפי עדי ראיה, הוא פתח באש מאחד הגגות ורובה אותר בזירה. 

המניע לירי, שהחל זמן קצר לאחר תחילת המצעד וגרם למנוסת המשתתפים, עוד לא ידוע. קרימו זוהה כראפר Awake The Rapperשנהג להעלות תכנים אלימים לרשת, כמו איור שבו נראה אדם מכוון ברובה לעבר אנשים השרועים על הקרקע. המשטרה אמרה לאחר מעצרו כי הוא רכש באופן חוקי את הרובה, שהיה דומה ל-AR15, וירה כ-70 כדורים לעבר הקהל. הוא היה לבוש בבגדי אישה כדי להסתיר את הקעקועים שלו ולהתמזג בהמון שנס על נפשו. 

ננסי רוטרינג, ראש עיריית היילנד פארק, אמרה כי "הקהילה שלנו הוכתה במעשה של אלימות שזעזע אותנו עד היסוד. לבנו יוצא אל משפחות הקורבנות ברגעים הקשים האלו". 

בחודשים האחרונים ידעה ארצות הברית כמה מסעות ירי קטלניים, בראשם הטבח בבית ספר יסודי בטקסס, שחידשו את הדיון המקטב על זכויות הנשק ואף הובילו לחקיקה ראשונה בנושא אחרי עשרות שנים.

הנשיא ג'ו ביידן, שקיווה לקדם חוקים נוקשים יותר לפיקוח על מכירת כלי נשק אך נבלם על ידי הרפובליקנים בקונגרס, מסר כי הוא "מזועזע מאלימות הנשק חסרת ההגיון הזו שהמיטה פעם נוספת אבל על קהילה אמריקנית, ביום העצמאות הזה". הוא הבטיח שהוא "לא יוותר במאבק במגיפת אלימות כלי הנשק". 



תגובות

רשומות פופולריות