כדי להימנע מכיתור רוסי: הכוחות האוקראיינים ייסוגו מהעיר האסטרטגית סוורודונצק

הכוחות האוקראיינים ייסוגו מהעיר האסטרטגית סוורודונצק, שרובה נכבשה על ידי צבא רוסיה, על מנת להימנע מכיתור מלא - כך אמר מושל מחוז לוגנסק, שבו שוכנת העיר החרבה. השתלטות הכוחות הרוסיים על העיר התאפשרה אחרי שבועות של לחימה עזה והפצצות בלתי-פוסקות, שהפכו את סוורודונצק לעיי חרבות, וביום שבו מציינים ארבעה חודשים לתחילת המלחמה. 

"אין הגיון בלהישאר בעמדות מרוסקות לחתיכות במשך חודשים רק למען ההישארות", אמר מושל המחוז סרגיי גאידאי. הוא אמר כי הכוחות בעיר כבר קיבלו את ההוראה לעבור לעמדות חדשות, אולם הוא לא פירט אם הם כבר עשו זאת או היכן הם יתמקמו מחדש. 


עם נפילת סוורודונצק, רוסיה השלימה כמעט לחלוטין את השליטה על מחוז לוגנסק, אחד משני המחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה שבהם מתרכזת הלחימה בחודשים האחרונים. המעוז האחרון של הכוחות האוקראיינים במחוז הוא העיר ליסיצ'נסק הסמוכה לסוורודונצק. לאחרונה אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי גורל חבל הדונבס יוכרע במידה רבה בסוורודונצק.


תגובות

רשומות פופולריות