יותר מ-200 הרוגים בטבח באתיופיה

 ‏יותר מ-200 איש ממוצא אמהרי נהרגו במתקפה במחוז אורמיה באתיופיה – כך סיפרו אתמול (ראשון) עדי ראיה, שהאשימו ארגון מורדים באחתת המתקפות הקטלניות ביותר בהיסטוריה המודרנית של אתיופיה על רקע המתיחות האתנית במדינה השנייה בגודל אוכלוסייתה באפריקה. 

"ספרתי 230 גופות. אני חושש שזאת המתקפה הקטלנית ביותר נגד אזרחים שראיתי בחיי", אמר עבד סיד טהיר, תושב אזור גימבי, בשיחה עם סוכנות הידיעות אי-פי. הוא נמלט בקושי מהמתקפה, שהתרחשה ביום שבת. "אנחנו קוברים אותם בקברי אחים, ואנחנו עדיין אוספים גופות. עכשיו הגיעו יחידות של הצבא הפדרלי, אבל אנחנו חוששים שהמתקפות האלו יכולות להימשך אם הן יעזבו". 

שמבל, עד ראיה אחר שנתן רק את שמו הפרטי מחשש לחייו, אמר כי הקהילה האמהרית המקומית נואשת לעזוב את האזור "לפני סיבוב נוסף של הרג המוני". הוא אמר כי תושבים אמהרים, שהתיישבו באזור לפני כ-30 שנה במסגרת תכניות ליישוב מחדש, "נהרגים כמו תרנגולים". 

שני עדי הראיה האשימו את צבא השחרור של אורומו, כמו גם הממשלה המקומית במחוז אורומיה. היא אמרה כי המורדים ביצעו את המתקפה "אחרי שלא הצליחו להתנגד לפעולות כוחות הביטחון". 

עם זאת, דובר של הארגון הכחיש זאת ואמר בהצהרה שמסר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הצבא הפדרלי ומיליציה מקומית אחראים לטבח שנעשה כנקמה על התקדמות המורדים. לדבריו, התושבים המקומיים הותקפו ורכושם הושמד בתגובה לתמיכתם לכאורה במורדים. "הלוחמים שלנו אפילו לא הגיעו לאזור שבו התרחשה המתקפה", טען. 

אתיופיה חווה אלימות אתנית רחבה בכמה מחוזות, רובם נובעים מתסכולים היסטוריים ומתיחות פוליטית. בני האמהרה, הקבוצה האתנית השנייה בגודלה בקרב יותר מ-110 מיליון אזרחי אתיופיה, מותקפים לעתים תכופות במחוזות כמו אורומיה. 

נציבות זכויות האדם של אתיופיה, גוף הממונה על ידי הממשלה, קראה לה למצוא "פתרון קבע" למעשי ההרג של אזרחים במדינה ולהגן עליהם מפני מתקפות דומות.

תגובות

רשומות פופולריות