צפון קוריאה: "ערכנו ניסוי מוצלח בנשק גרעיני טקטי"
קוריאה הצפונית הכריזה על ניסוי שערכה במערכת נשק חדשה, שלטענתה תגביר את יעילות הנשק הגרעיני הטקטי שלה. סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה כי לנשק החדש יש "חשיבות רבה בשיפור דרסטי של כוח האש של יחידות הארטילריה הקדמיות ארוכות הטווח ובשיפור היעילות בהפעלת הנשק הגרעיני הטקטי".
לא נמסר מתי בוצע הניסוי, שהוגדר כמוצלח ושנערך תחת פיקוחו של המנהיג קים ג'ונג און. קים תועד מחייך במהלך הניסוי ומוחא כפיים, כשסביבו אנשי צבא במדים. המשטר הקומוניסטי אמר כי המנהיג העביר לצוות מחקר צבאי "הנחיות חשובות להמשך בניית יכולות ההגנה וכוחות הלחימה הגרעינית".
על פי צבא קוריאה הדרומית, הניסוי נערך אמש, כשפיונגיאנג שיגרה שני טילים מחופה המזרחי לעבר הים. הטילים שוגרו מאזור האמהונג בסביבות השעה 18:00 ועברו 110 ק"מ בגובה מירבי של 25 ק"מ. המהירות המירבית שלהם הגיעה מתחת ל-4 מאך, לפי הודעת צבא הדרום.
ביום שישי ציינה קוריאה הצפונית את יום הולדתו של מייסד המשטר, סבו של קים, קים איל-סונג, באירוע ציבורי ענק, שכלל זיקוקים וריקודים, אך לא מצעד צבאי כפי שציפו מומחים רבים. המומחים וגורמים בכירים בסיאול בוושינגטון אף העריכו שייתכן שפיונגיאנג תבצע ניסוי גרעיני ביום זה, אחד החשובים בלוח השנה של המשטר.
חגיגות יום השנה נערכו שלושה שבועות לאחר שקוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי בין-יבשתי, לראשונה מאז 2017. היה זה שיאו של קמפיין השיגורים חסר התקדים שמבצעת פיונגיאנג מתחילת השנה, שהגיעו ל-13 במספר אחרי הניסוי האחרון.
קים ג'ונג און הקפיא את השיגורים בטילים ארוכי טווח ובנשק גרעיני לקראת פגישותיו ההיסטוריות עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-2018, שהסתיימו בקריסת המגעים הדיפלומטיים שנה לאחר מכן. לפי ההערכות, קוריאה הצפונית עשויה בכל זאת לבצע ניסוי גרעיני נוסף - שביעי במספר והראשון מאז 2017 - לקראת 25 באפריל, יום השנה להקמת הצבא ובמקביל לתרגילים השנתיים המשותפים של ארצות הברית וצבא הדרום.
תגובות
הוסף רשומת תגובה