דיווח: סוריה תהיה מוכנה להמשך הנוכחות הרוסית תמורת סיוע כלכלי ופיצויים

במשך שנים הסתובבו בחופשיות חיילים רוסים מהבסיס האוויר חמימים בערי החוף של סוריה, ומטוסי קרב המריאו מהמתחם כדי להפציץ את כוחות מורדים אסלאמיסטיים שלחמו במשטר אסד. 

אך היום המציאות כבר שונה. אסד איננו, ואותם כוחות מורדים לשעבר, שכיום שולטים בסוריה, מאבטחים את הכניסות לבסיס בחמימים ובסיס הימי בטרטוס, השוכן כ-60 ק"מ דרומה משם. 

הכוחות, הלבושים במדי חאקי, סיפרו לכתבים של סוכנות הידיעות רויטרס שביקרו באזור בשבוע שעבר כי כל השיירות הרוסיות זוכות לליווי שלהם. 

"הם חייבים להודיע ​​לנו לפני שהם עוזבים", אמר אחד השומרים, שסירב להזדהות בשמו.

עתיד הבסיסים, שהם חלק בלתי נפרד מהנוכחות הצבאית של רוסיה במזרח התיכון ובאפריקה, נמצא בידי מנהיג סוריה אחמד א-שרע.

לפי הדיווח, א-שרע רוצה לנהל משא ומתן מחודש על חוזה החכירה הנדיב ל-49 שנים עבור בסיס טרטוס ועל חוזה החכירה הבלתי מוגבל של בסיס חמימים שנחתמו בתקופת אסד, כדי להבטיח תנאים טובים יותר, אבל נראה שהוא לא רוצה לסלק לחלוטין את רוסיה. 

במקום זאת, נראה שהבסיסים עשויים להישאר בתמורה לגיבוי דיפלומטי ופיצוי כספי מרוסיה. המעורבת הרוסית העמוקה בכלכלה ובביטחון של סוריה נמשכה שבעה עשורים לפני שהצטרפה למלחמת האזרחים ב-2015 וסייעה לשמור על אסד בשלטון.

תגובות

רשומות פופולריות