איראן: שני שופטים נהרגו בהתקפה בבית המשפט העליון
שני שופטים בבית המשפט העליון של איראן נורו למוות ביום שבת בהתקפה בבית המשפט בטהראן - כך דיווחה התקשורת הרשמית במדינה. לפי הדיווחים, שופט נוסף נפצע בהתקפה, לצד מאבטחו. עוד דווח שהתוקף הרג את עצמו אחרי שפתח באש לעבר השופטים.
הרשות השופטת מסרה ששני השופטים שנהרגו הם אנשי הדת השיעים מוחמד מורישה ועלי רזיני. המניע להתנקשות בהם אינו ידוע, אך הם היו מעורבים בדיונים בתיקים ביטחוניים, בהם שעסקו בעבירות ריגול וטרור.
"בשנה החולפת, הרשות השופטת נקטה מאמצים נרחבים כדי לזהות מרגלים וקבוצות טרור, בצעד שעורר זעם ותרעומת בקרב האויבים", אמר דובר הרשות השופטת. הטלוויזיה הרשמית דיווחה שהתיקים האלו עסקו בגורמים הקשורים לישראל ולאופוזיציה האיראנית הנתמכת על ידי ארה"ב. היא לא פירטה מעבר לכך.
אתרי אופוזיציה איראניים דיווחו בעבר שמורישה היה שופט במשפטים של אסירים פוליטיים. רזיני היה יעד לניסיון התנקשות ב-1998.

תגובות
הוסף רשומת תגובה