הרוג ונזקים במתקפת טילים רוסית על קייב
לפחות אדם אחד נהרג במתקפת טילים רוסית על קייב - כך אמרו ביום שישי גורמים רשמיים בבירת אוקראינה. במהלך המתקפה, נשמעו שורת פיצוצים בעיר. תיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו מכוניות עולות באש ומבנים שניזוקו מההתקפה.
בנוסף להרוג, 11 תושבים נוספים נפצעו במתקפה על העיר, שאירעה בשעות השיא של הבוקר.
ראש הממשל הצבאי של קייב, סרחיי פופקו, אמר שהרוסים שיגרו שמונה טילים לעבר העיר, כולל טילי "קינז'ל" היפר-סוניים וטילי "איסקנדר" בליסטיים". חיל האוויר האוקראיני אמר שהוא הפיל את כל חמשת הטילים הבליסטיים ששוגרו לעבר קייב.
משרד ההגנה של רוסיה אמר שהמתקפה כוונה למטרות צבאיות ברחבי אוקראינה, בתגובה להתקפה על מחוז רוסטוב. לטענת מוסקבה, קייב שיגרה לעבר המחוז עשרה טילים ארוכי טווח מתוצרת ארה"ב ובריטניה.
לטענת משרד ההגנה הרוסי, שאותה לא ניתן לאמת, היעדים שהותקפו היו מפקדה של שירות הביון האוקראיני, אתר לייצור טילים ומערכת הגנה אווירית מדגם "פטריוט".
"מטרות התקיפה הושגו, כל המטרות נפגעו", מסר משרד ההגנה הרוסי בהודעה.
רוסיה העלתה את רף איומיה כלפי אוקראינה והמערב מאז שוושינגטון אישרה לאחרונה לקייב לתקוף מטרות בעומק רוסיה עם טילים ארוכי-טווח מתוצרתה ומתוצרת בעלות בריתה.
היום הודיע הצבא האוקראיני על נסיגה משני כפרים נוספים במחוז דונייצק, מחשש לכיתור בידי הכוחות הרוסיים שכובשים בהדרגה ישוב אחר ישוב.
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, החושש מקיצוץ בסיוע האמריקני תחת הממשל הבא, הפציר בנשיא הנבחר דונלד טראמפ לשתף פעולה עם אירופה כדי לעצור את רוסיה. טראמפ רוצה להביא את הצדדים לשולחן המשא ומתן, אך בקייב חוששים שיופעל עליהם לחץ לעשות ויתורים טריטוריאליים מצד הממשל האירו-סקפטי החדש בוושינגטון.
תגובות
הוסף רשומת תגובה